הבטיחה וקיימה. ראשת המועצה האזורית עמק יזרעאל שלומית שיחור רייכמן, שביום שלישי נכנסה רשמית לתפקיד, החליטה להקפיא את תוכנית המיפוי לתיכון ויצו נהלל.
2 צפייה בגלריה
תיכון ויצו נהלל
תיכון ויצו נהלל
תיכון ויצו נהלל
(צילום: יוסי וקנין)

כזכור, ראש המועצה לשעבר אייל בצר החליט בתחילת דצמבר 2023 על שינוי מיפוי של היישובים המזינים את בתי הספר היסודיים והעל-יסודיים ברחבי המועצה וזאת לאור השינויים הדמוגרפים במספר יישובים. על פי התוכנית נקבע כי היישובים גבעת אלה וכפר ברוך יפסיקו בהדרגה להזין את תיכון ויצו נהלל שהגיע ללמעלה מ־1,800 תלמידים ויעברו, החל משנת הלימודים הבאה ללמוד בתיכון העמק המערבי ביפעת.
ההחלטה הזו של בצר, בעיקר בעיצומה של מערכת בחירות, עוררה התנגדות עזה וביקורת. היישוב גבעת אלה התנגד בתוקף למיפוי החדש וקיבל הבטחה מהמועמדת לראשות שיחור-רייכמן כי אם תיבחר הוא יוקפא. ואכן, השבוע עם כניסתה לתפקיד החליטה ראש המועצה על הקפאת התוכנית.
"בשלב הזה אני עוצרת את המיפוי", הגיבה שיחור-רייכמן, "לא אלך נגד אף יישוב בחינוך ובכלל. אני אוהבת את הפדרציה של היישובים שלנו והתפקיד של המועצה הוא לעזור ליישובים להיות קהילות חזקות. אני חושבת, בודקת ונערכת עם היישובים, בתי הספר והמנהלים לגבי הנושא. ברור שויצו נהלל צריך פתרון וברור שהעמק המערבי זקוק לפיתרון. אני נכנסת עכשיו לעובי הקורה. אנהל תהליך מול גבעת אלה וכפר ברוך יחד עם בתי הספר לגבי התהליך".

2 צפייה בגלריה
שלומית שיחור רייכמן
שלומית שיחור רייכמן
ראשת המועצה שלומית שיחור רייכמן
(צילום: דוברות המוא"ז עמק יזרעאל)

רינת מלמד, יו"ר ועד היישוב גבעת אלה: "שלומית שיחור-רייכמן עמדה בהבטחת הבחירות שלה ועצרה את תוכנית מיפוי בתי הספר במועצה. לפני שהיא נבחרה וכשהצגנו לה את הנושא היא שאלה שאלות עומק מקצועיות, זו לא הייתה הבטחת בחירות מהבטן כדי לייצר פופוליזם, אלא היא בחנה והסתכלה על המספרים שהמועצה הכינה ועל כל התהליך בשלמותו. היא עכשיו נכנסה לתפקיד והיא תשב עם כל ממלאי התפקידים הרלוונטיים לקבלת ההחלטה. הם יבינו שנכון להקפיא את התוכנית הזו, בטח בשנה הקרובה ולבחון מחדש את כל הנחות העבודה שנלקחו. אי אפשר להתבלבל, כי המימוש של הפתרון הזה יוצר בעיה במקום אחר ולא נכון לעשות תהליך בצורה כזאת".

קראו גם:

בתוך כך יש לציין כי ראש המועצה לשעבר בצר בפגישתו עם שיחור-רייכמן המליץ לה לא להקפיא את המיפוי. בריאיון ל'ידיעות העמק' התייחס בצר לנושא: "אם שלומית תעצור את המיפוי היא תעשה טעות חמורה שתצטער עליה. עד סוף מרץ היא יכולה לעצור את ההחלטה הזו והיא הבטיחה לגבעת אלה שזה מה שהיא תעשה. אם היא אכן תעשה את זה היא לא תוכל לעשות מיפוי בשום שלב. היא תפגע בויצו נהלל כי הם ימשיכו לסבול ומצד שני היא תהרוס את העמק המערבי. את כל זה אמרתי לה כשנפגשנו".