בתום מאמצי חיפוש נרחבים אחר אביעד פרחי, אזרח ישראלי מכפר יונה שנסע לאומן לרגל ראש השנה אותרה גופתו סמוך לעיר סוצ'אבה שבצפון רומניה. גופתו של פרחי אותרה על ידי המשטרה המקומית ברומניה במהלך חג הסוכות.
2 צפייה בגלריה
אביעד פרחי ז"ל
אביעד פרחי ז"ל
אביעד פרחי ז"ל
(צילום: פרטי)
פרחי, שהיה בדרכו חזרה לישראל לאחר אירועי ראש השנה באומן, נעלם ברומניה לאחר תקרית עם שוטרים מקומיים במעבר הגבול.

קראו גם:

הקשר האחרון עם משפחתו היה ב-19 בספטמבר, כשדווח כי התכוון ללכת ברגל למרחק של כ-26 ק"מ.

2 צפייה בגלריה
אביעד פרחי ז"ל
אביעד פרחי ז"ל
אביעד פרחי ז"ל
(צילום: פרטי)

מבצע החיפושים, שכלל הפצת מודעות ברחבי אוקראינה ורומניה, נוהל על ידי ארגון זק"א בשיתוף עם הקונסוליה הישראלית והקהילות היהודיות המקומיות.
מפקד זק"א אירופה נחמן דיקשטיין שפיקד על החיפושים סיפר: "מיד עם קבלת הדיווח על היעדרותו של אביעד לאחר שלא הצליח להעלות על טיסה לישראל, פעלנו יחד עם קונסול ישראל ברומניה ובאוקראינה מול גורמי הממשל המקומי. הפצנו מודעות בכל מקום אפשרי בעזרתם של חברי קהילת 'תקווה אודסה' שנמצאים היום ברומניה בכדי לאתר אותו. לצערי קיבלנו הערב את הבשורה הקשה על מציאת גופתו. אנו פועלים כרגע בכדי לכבד כבוד המת ולסייע בכל האפשר מול הרשויות".
מעיריית כפר יונה נמסר: "קיבלנו את הבשורה הקשה על איתור גופתו של הנעדר אביעד פרחי ז"ל ("אביעדוס") תושב כפר יונה, ע"י המשטרה המקומית ברומניה, לאחר חיפושים ממושכים. אביעד נעדר אחרי ראש השנה ברומניה, לאחר שהתברר, כי לא עלה על טיסה לישראל. עשרות אזרחים ויהודים השתתפו בחיפושים הנרחבים, ותמונתו הופצה בכל רחבי אוקראינה ורומניה. עיריית כפר יונה משתתפת בצערה ובכאבה הכבדים של המשפחה היקרה, ושולחת תנחומים.
אנו מבקשים להודות לארגון זק"א, על פעילות משותפת עם קונסול ישראל ברומניה ובאוקראינה, מול גורמי הממשל המקומי, במטרה לאתר את אביעד. יהי זכרו ברוך ומנוחתו עדן".