בימים אלו החלו עבודות הקמת התשתיות לפארק האקולוגי Eco-Park, בפתחו של נחל שומר, באגן נחל תבור בפאתי כפר מצר שבגליל התחתון. הפארק הינו יוזמה משותפת של מוזיאון עין דור, המועצה האזורית בוסתן אל מארג' ורשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי. האדריכל המלווה את הפרויקט הוא ערן געש.
1 צפייה בגלריה
השטח שעליו יוקם הפארק בסמוך לנחל שומר
השטח שעליו יוקם הפארק בסמוך לנחל שומר
השטח שעליו יוקם הפארק בסמוך לנחל שומר
(צילום: ערן געש)

הפארק האקולוגי יוקם במהלך חופשת הפסח 2025 - חופשת האביב, המתקיימת במקביל השנה בחברה היהודית והערבית, על שטח של 4 דונם, לפי תכנון של בני נוער יהודים וערבים מאזור הגליל המשתתפים בתוכנית החינוכית Eco-Play של מוזיאון עין דור, ויהווה מקום מפגש קהילתי המחבר בין בני הנוער, כלל תושבי הגליל וקהל המטיילים.
הקמת הפארק Eco-Park מתאפשרת הודות לתקציב של כ-10 מיליון שקל ,שהתקבל מידי הסוכנות האמריקאית לפיתוח בינלאומי (USAID), המיישמת את תוכניות Nita M. Lowey Middle East Partnership for Peace Act (MEPPA), שבחרה לתמוך בפרויקט התלת-שנתי Eco-Play של מוזיאון עין דור.
הפארק האקולוגי Eco-Park כולל מגרש משחקים אקולוגי שיהיה עשוי מחומרים ממוחזרים, תערוכת אמנות וגינה קהילתית אורגנית שתשמש כמרחב משותף לגידול ירקות ופרחים בתוך ועבור הקהילה המקומית. ערוגות שתילה אורגניות יתפסו את רוב השטח, וספסלים יסופקו למנוחה.
תמר שובל, מנהלת מוזיאון עין דור: "אנחנו נרגשים וגאים שנבחרנו על ידי ארגון USAID להוביל את התוכנית Eco-Play ולפעול למען עתיד טוב יותר בישראל. הקמת הפארק האקולוגי Eco-Park מבחינתנו הינו אירוע שיא, שיביא לידי ביטוי את החיים המשותפים והאחווה בין בני הנוער, יבטא את הכישורים התרבותיים של בני הנוער הישראלים ויוביל אותם כדור המנהיגים הבא של המדינה".
הקונספט של הפארק יגובש עם תחילת השנה על ידי בני הנוער יהודים וערבים, שיתחלקו לקבוצות נושא ובמסגרתה הם יפעלו לאורך השנה. לכל קבוצה יתלוו זוג מנחות - ערבייה ויהודייה ומנטור/ית מתחום העשייה.

קראו גם:

אילן נובוז'ילוב, תלמיד כיתה י מקיבוץ עין דור, שנה א' בתוכנית Eco play: "במסגרת התוכנית הייתה לי ההזדמנות להתחבר לבני נוער יהודים וערבים. בתוכנית יכולתי להעמיק בהבנה של התרבויות השונות, לנהל שיחות משמעותיות וליצור דיאלוג אמיתי. השנה, אני שמח להמשיך לקחת חלק בתכנון והקמה של הפארק האקולוגי החדש".
אמינה נסאר, תלמידת כיתה י' מהיישוב טורען, שנה א' בתוכנית Eco play: "בשנה שעברה השתתפתי בתוכנית Eco play בעין דור. לתוכנית יש מטרות חברתיות ואקולוגיות המעלות מודעות לסביבה ואכפתיות. הכרתי ורכשתי לי הרבה חברים טובים לחיים, בני נוער ערבים ויהודים ולמדתי הרבה ערכים חדשים כפרט בחברה. גם השנה, אני לוקחת חלק בתוכנית ומתכננת ביחד עם חברי את הפארק האקולוגי".