חלם זה כאן: כחצי שנה לאחר שנחנך ברוב פאר והדר כביש הגישה החדש לבית העלמין בבית שאן, כביש 90 בכניסה הצפונית לעיר, עדיין לא הוסדרו בו מעברי חצייה להולכי הרגל. כיום, כל מי שרוצה לבקר את קרוביו הקבורים בבית העלמין נאלץ לחצות את הכביש הבינעירוני הסואן, שלא כחוק ולסכן את חייו.
2 צפייה בגלריה
כביש חדש יש, מעברי חצייה
כביש חדש יש, מעברי חצייה
כביש חדש יש, מעברי חצייה
(צילום: נתיבי ישראל)
תושבת העיר, שנוהגת לפקוד את קברו של קרוב משפחתה לעיתים קרובות, מתריעה על הסכנה: "התלהבנו שסידרו את הכביש, ועשו חניה מסודרת לבית העלמין ותחנות אוטובוס לטובת הציבור, אבל 'שכחו' להסדיר מעבר חצייה. מתברר שאין דרך לחצות את הכביש מהחניה המסודרת שיצרו לצידו השני של הכביש לבית העלמין. גם לאנשים שיורדים מתחנת האוטובוס אין דרך לחצות את הכביש. אנשים מסתכלים ימינה ושמאלה ורצים. בעיניי זו סכנת נפשות".
פרויקט הסדרת כביש הגישה לבית העלמין בבית שאן הושלם לפני כחצי שנה. הוא ממוקם בכניסה הצפון מזרחית לבית שאן על ציר כביש 90. בפרויקט שהושקעו בו כ-10 מיליון שקל בביצוע נתיבי ישראל ובשיתוף עיריית בית שאן, הוסדר כביש הגישה ושודרגו החניות בבית העלמין.
"אני לא מחנה את הרכב בחניה, אני עושה סיבוב וחונה בסמוך לחומת בית העלמין, אבל אני יכולה לעשות את זה רק בימים שאין הרבה קהל", מוסיפה תושבת העיר, "אם אני חונה במגרש החניה הגדול אין לי דרך לעבור לצד השני. חייבים לעשות מעברים מסודרים לציבור הרחב לפני שמישהו חלילה ייפגע. זה כביש 90 שיש בו הרבה תנועה, כל מי שנוסע בכביש הזה צפונה ודרומה עובר דרכו".

2 צפייה בגלריה
מבט כללי על החניות החדשות
מבט כללי על החניות החדשות
מבט כללי על החניות החדשות
(צילום: נתיבי ישראל)
קראו גם:

מחברת נתיבי ישראל נמסר בתגובה: "החברה השלימה זה מכבר שלב א' בפרויקט בטיחות בכביש 90 בסמוך לבית העלמין. כמו כן, הושלם תכנון שלב ביצוע נוסף במסגרתו תסדיר החברה מעברי חצייה להגברת בטיחות משתמשי הדרך".
מעיריית בית שאן נמסר בתגובה: "עיריית בית שאן קידמה בשנים האחרונות את פרויקט הסדרי חניה ותחבורה לבית העלמין כדי לתת מענה למבקרים הרבים במקום לכל אורך השנה, שעד לאחרונה נאלצו להגיע ולחנות בצורה שהייתה רחוקה מלהיות בטיחותית. אנו מברכים על ביצוע וסיום הפרויקט באמצעות חברת נת"י. במהלך השבוע הקרוב יבוצע סימון מעברי חצייה בסמוך, העיכוב נובע מכך שמדובר בכביש בין עירוני והיו נדרשים אישורים מיוחדים בהתאם, אך העניין כמובן אושר הודות למאמץ משותף יחד עם מדור תחבורה במשטרת בית שאן".