אם לשפוט על פי ההדמיה, הרי שהמבנה החדש של בית הספר היסודי ממלכתי-דתי תחכמוני אמור להיות אחד המרשימים באזור הצפון ובבית שאן אומרים שאחד המרשימים במדינת ישראל כולה. הפרויקט בהיקף של כ-20 מיליון שקל צפוי לצאת לדרך בקרוב והעבודות צפויות להתחיל בסמוך לפתיחת שנת הלימודים הקרובה.
3 צפייה בגלריה
בית הספר תחכמוני החדש
בית הספר תחכמוני החדש
בית הספר תחכמוני החדש
(הדמיה: ד"ר טבעוני אדריכלים ומהנדסים)
בית ספר תחכמוני הוא אחד מבתי הספר הותיקים בבית שאן, שחוגג כבר 72 שנים להיווסדו. כיום לומדים בו 246 תלמידים אך לפני קצת יותר משלוש שנים עמד בפני סכנת סגירה לאחר שמספר התלמידים בו ירד בצורה משמעותית בשנים קודמות ועמד על כ-100 תלמידים בלבד.
לתפקיד מנהלת ביה"ס מונתה מירב לוי-אבורמד, תושבת העיר, שיחד עם הצוות החינוכי העלתה את ביה"ס מחדש על דרך המלך והפכה אותו שוב לאחד מבתי הספר הגדולים והמובילים בבית שאן.
לוי-אבורמד סיפרה שהיא והצוות החינוכי המוביל היו חלק מההליך התכנוני של המבנה החדש והשתתפו בשבעה מפגשים יחד עם האדריכל אשרף טבעוני ממשרד טבעוני אדריכלים ומהנדסים וצוותו. "מדובר בקמפוס עם מרחבי למידה גדולים, לא רק בחלק החיצוני אלא גם בתוך הכיתה עם יציאה למרחב לימודי סמוך, כיתות ספח וכל מה שבית ספר צריך היום במאה ה-21", אמרה לוי-אבומרד, "אני יכולה לומר שלא היה מבנה ובית ספר ברמה כזו מעולם בבית שאן ויש מעטים באיכות וברמה הזו במרכז הארץ. אני מבטיחה שיחד עם הצוות החינוכי נעשה הכל כדי להצדיק את הבחירה בבי"ס תחכמוני ולא נאכזב".

3 צפייה בגלריה
בית ספר תחכמוני בבית שאן היום
בית ספר תחכמוני בבית שאן היום
בית ספר תחכמוני בבית שאן היום
(צילום: דוברות עיריית בית שאן)

ראש העיר ז'קי לוי ציין שהפרויקט המרשים של תחכמוני הוא רק אחד מתוך ארבעה בתי ספר חדשים שייבנו בעיר בשנים הקרובות ויחליפו מבנים ישנים של בתי ספר קיימים שנבנו בשנות ה-60. את התקציב לבניית בתי הספר החדשים, בהיקף כולל של כ-70 מיליון שקל הוא גייס ממשרד החינוך ולכך צריך להוסיף בנייה של 11 גני ילדים חדשים ומעונות יום חדשים שבנייתם כבר החלה בשנה האחרונה.
"בשנים הקרובות ניתן מענה לכ-50% ממוסדות החינוך בעיר שלא עומדים בתקן של רעידות אדמה ובמקביל אני ממשיך לעבוד על גיוס תקציב לטיפול במוסדות החינוך הנוספים. אני לא מכיר סדר גודל דומה בערים אחרות", אמר לוי.

3 צפייה בגלריה
בית הספר תחכמוני החדש
בית הספר תחכמוני החדש
בית הספר תחכמוני החדש
(הדמיה: ד"ר טבעוני אדריכלים ומהנדסים)
קראו גם:

על בית ספר תחכמוני החדש הוסיף: "התכנון, האיכות והתוצאה הסופית יהיו ברמה של קמפוס אמריקאי. יש מעט מאד בתי ספר בישראל ברמה הזו. בשנים האחרונות מערכת החינוך שלנו הגיעה להישגים מרשימים ולילדים שלנו ולצוותים החינוכיים מגיע את הטוב ביותר".
המתכנן, אשרף טבעוני ממשרד ד"ר טבעוני אדריכלים ומהנדסים, משרד בעל מוניטין רב שנים הנחשב אחד המובילים בארץ בתחום תכנון מבנה ציבור, התייחס לפרויקט ואמר: "מיקום בית הספר מקנה לו חשיבות רבה למתן מענה לצרכים של תלמידים בשכונה ולתושבים בכלל. מבנה עם חזון חדשני המאפשר גמישות ושינויים עתידיים בחללים פנימיים וחיצוניים לפי הצרכים המשתנים בעתיד.
"מכאן נוצר הרעיון התכנוני - מבנה בשטח 4,000 מ"ר מיועד ל-24 כיתות שתוכנן לאורך המגרש", הוסיף האדריכל, "יהיה ציר מרכזי המחבר את כל האזורים המשותפים לחללי כיתות לימוד, יצירת מרחבים לימודיים בחוץ בהיקף כל המבנה כפארק ואזור ירוק המחובר ישירות לחלל כיתות לימודים ובאותו זמן מהווה אזור משותף לאורך גבול מגרש עם בניני מגורים. מתחם בית הספר הופך לאזור פארק אחד גדול המחבר את מבנה בית הספר לשאר השכונות עם גישות שונות, משפר ומשדרג את המראה הסביבתי מכל הכיוונים ומשרת את תלמידי בית הספר והדיירים השכנים".