מיכל זמירין, נשואה ואם לחמישה ילדים ומתגוררת בקיבוץ דליה נבחרה למנהלת החדשה של היחידה לקידום נוער - פרויקט היל"ה במועצה האזורית עמק יזרעאל.
1 צפייה בגלריה
מיכל זמירין. לייצר תחושת שייכות
מיכל זמירין. לייצר תחושת שייכות
מיכל זמירין. לייצר תחושת שייכות
(צילום: פרטי)
בעשר השנים האחרונות עבדה בבית הספר העל יסודי "עמקים תבור" במזרע. בכל השנים שימשה כמחנכת כיתות חינוך מיוחד ובין היתר גם כרכזת שכבות, מורה ללשון ואחראית על תחום המעורבות החברתית.
תוכנית היל"ה היא תוכנית לקידום נוער, המהווה מסגרת לנערים ונערות שנושרים מבתי הספר. התוכנית מהווה מסגרת חינוך אלטרנטיבית, המאפשרת סיום 12 שנות לימוד, תוך בניית מסגרת חונכות פרטנית וקבוצתית, המושתתת על היכרות מעמיקה.
במועצה ציינו כי המסלול מותאם למצבם וליכולותיהם של בנות ובני הנוער וכולל גם טיפול בחסמים אישיים, על מנת לממש את הפוטנציאל האישי של כל אחד ואחת. כל אחד ואחת מהם ייגשו לבחינות הבגרות על פי תכנית אישית גמישה.
"לפני כחודש נכנסתי לנהל את קידום נוער בנהלל (פרויקט היל"ה). אני פוגשת צוות מקצועי, רתום וערכי, לצד נערות ונערים מקסימים. אני מאמינה שעם דחיפה ואמונה, הם יצליחו לחוות הצלחה במגוון תחומים", סיפרה זמירין, "התוכנית מהווה הזדמנות לנערות ונערים להתחיל מחדש לאחר שנים שלא מצאו את עצמם במסגרות בהן למדו. הם מגיעים למקום ביתי, מסגרת קטנה ומכילה בה אפשר לראות באמת כל אחת וכל אחד, למצוא את המענים המתאימים ולתמוך בנערים לקראת החיים הבוגרים שלהם. בזכות צוות מורים מקצועי ועוטף מצליחים לחוות מסוגלות והצלחה בלמידה, ובעזרת מדריכי חינוך- טיפול מקבלים ליווי, אוזן קשבת, תמיכה ויכולים לעבור תהליך משמעותי".

קראו גם:

זמירין ציינה כי השאיפה היא לשמור על מקום ביתי וליצור תחושת שייכות למקום ולאנשיו, ובהמשך להצליח לתת מענה גם למסגרות הפורמאליות בייעוץ ובליווי נוער בסיכון שנמצא בבתי הספר. "זו גאווה גדולה להיות שותפה לקידום נוער ומאמינה שנצליח, ביחד עם הצוות המסור, לפתח את המקום מבחינה ערכית וקהילתית, ליצור שיתופי פעולה ולקדם את הנוער כמה שיותר", אמרה.
דודו גורן, מנהל אגף החינוך במועצה: "המועצה שמה לה למטרה לייצר מצב שבו כל ילד וילדה יקבלו את המענה שהם זקוקים לו, ובפרט במסגרות מערכת החינוך בעמק. הרעיון המנחה את תוכנית היל"ה הוא שלא מוותרים על אף נער או נערה".