בקרוב בפארק העירוני בעפולה: צפריה לגידול וצפייה במיני ציפורים ובעלי כנף וחווה לגידולים חקלאיים. עלות הקמת מרכז הפעילות, הצפריה והחווה החקלאית הינה כ- 2.5 מיליון שקלים כאשר הרעיון מאחורי פרויקט הוא ליצור מקומות תעסוקה לאוכלוסייה עם צרכים מיוחדים, שיתווספו למשרות הקיימות עבור אוכלוסייה זו בחי-פארק שנמצא בסמוך.
2 צפייה בגלריה
כך תיראה הצפריה בעפולה
כך תיראה הצפריה בעפולה
כך תיראה הצפריה בעפולה
(הדמיה: לב וקסמן)

מעיריית עפולה נמסר כי את הפרויקט תממן העירייה בשיתוף קרן שלם ומי שמוביל אותו הוא אגף הרווחה, אגף לתיאום בקרה וחדשנות והחברה הכלכלית במסגרת 'קול קורא' של הביטוח הלאומי וקרנות נוספות התומכות בעידוד ושילוב התעסוקה של אוכלוסייה עם צרכים מיוחדים במסגרת הקהילה.
במרכזו של ה'קול קורא' בקשה להקמת מבנה בתוך שטח הפארק העירוני, שיהווה מוקד פעילות יומיומי עבור האוכלוסייה הנ"ל שלצידו תוקם צפריה (אויאר, כלוב ציפורים ענק) מהמרשימות שהוקמו בישראל. מדובר בכלוב גדול מימדים, מרחב מחייה ותעופה לציפורים, שמאפשר כניסת מבקרים לתוכו וחוויה ייחודית של קשר בין המבקר לציפורים.
בעירייה ציינו כי שטחו של הכלוב המעוצב למעלה מ-250 מטר וגובהו בין 5-8 מטר. כמו כן תוקם חווה חקלאית שתאפשר לעובדים ולמתנדבים לגדל מיני צמחים ייחודיים, שחלקם אף מאפשרים יצירה והעצמה כגון צמחי קקטוס ושיחי טופיארי.

2 צפייה בגלריה
כך תיראה הצפריה בעפולה
כך תיראה הצפריה בעפולה
כך תיראה הצפריה בעפולה
(הדמיה: לב וקסמן)
קראו גם:

"אגף הרווחה פועל רבות לשילוב אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים בקהילה", אמרה מנהלת אגף הרווחה, סיגל בניאס, ממובילות הפרויקט, "אנו מקווים שהפרויקט הנ"ל יאושר שכן הוא מתכתב באופן מושלם עם מדיניות ראש העיר אבי אלקבץ ויתרום רבות לעובדים והעובדות שישולבו במסגרתו".
מנכ"ל החברה הכלכלית נתנאל כהן הוסיף: "זהו פרויקט נוסף מיני רבים שהחברה הכלכלית בנתה לרווחת תושבי עפולה בכלל ואוכלוסייה עם צרכים מיוחדים בפרט".