במושב בית לחם הגלילית שבעמק יזרעאל תוקם שכונת הרחבה חדשה בחלק המזרחי של היישוב. היא תכלול 57 מגרשים ובתום הקמת השכונה יגדל המושב ל-310 בתי אב.
1 צפייה בגלריה
בית לחם הגלילית
בית לחם הגלילית
בית לחם הגלילית
(צילום: אריה בריינס)
יו"ר הוועד המקומי נדב סוננברג מסר כי על מנת להקים את השכונה החדשה כל אחד מ-62 המשקים תרם דונם מהשטח החקלאי שלו. "מדובר בפרויקט ייחודי של בנייה רוויה שהיזם שלו הוא האגודה החקלאית", אמר סוננברג, "כל דונם חולק לארבעה מגרשים בגודל של 250 מ"ר".
מחיר הקרקע בעמק יזרעאל בכלל ובבית לחם הגלילית בפרט אינו זול בכלל. כל שטח בשכונה החדשה בבית לחם הגלילית נמכר ב-1,250,000 שקל ששולמו לרמ"י (רשות מקרקעי ישראל). בנוסף, כל רוכש שילם עוד 250 אלף שקל עבור תשתיות ועוד 50 אלף שקל עבור החיבור לתשתיות החדשות.
בהחלטה של אסיפת המושב הוחלט כי המגרשים יימכרו 50 אחוז לחקלאי המושב ו-50 לתושבי המושב. יצוין כי כל המגרשים כבר נמכרו. "למעשה מכרנו את כל המגרשים לבני המקום", אמר סוננברג, "להפתעתנו היה ביקוש גדול וזאת למרות המחיר הגבוה. זה גם מעיד על המחסור הגדול בקרקעות".
קראו גם >>>
העבודות להקמת התשתיות כבר החלו וההערכה של סוננברג כי בינואר 2023, כלומר כשנה מהיום, המגרשים יימסרו לרוכשים שכל אחד מהם יוכל לבנות את ביתו. "אם יימשך הביקוש למושב נעשה עוד הרחבה כי יישוב שלא גדל הוא קופא במקום", סיכם סוננברג.
מושב בית לחם הגלילית הוא כידוע יישוב טמפלרי לשעבר, שהוקם בשנת 1906 בשם 'בית לחם'. במלחמת העצמאות נכבש המקום והוא קיבל את השם הידוע היום. בשנת 1991 נערכה בו ההרחבה הראשונה.
יו"ר הוועדה לתכון 'היזרעאלים' וסגן ראש המועצה שי יזרעאלי ציין: "המועצה מברכת את ועד המושב על מתן זכות שווה לכלל בנות ובני בית לחם הגלילית בבחירת מגרשי ההרחבה. מקווים שהדבר יהווה דוגמא לכלל יישובי המועצה".