שני לולי עופות (מטילות) נוספים ממושב גדיש, בהם חלה לאחרונה תמותה שהובילה לבדיקת העופות, בהתאם להנחיות השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות. תוצאות המעבדה התקבלו היום (ראשון) ומהן עולה כי מדובר בשפעת עופות מסוג H5N1 - ווירוס היכול לעובר גם לבני אדם, אבל רק במגע ישיר עם בעל הכנף החולה.
1 צפייה בגלריה
שפעת עופות
שפעת עופות
שפעת עופות
(צילום להמחשה: צביקה טישלר)
יצוין כי הבוקר (ראשון) נודע כי שפעת עופות התגלתה במושב דבורה ולפני מספר ימים התגלתה שפעת עופות במושב רם-און
זהו מקרה רביעי של שפעת עופות המתגלה בגלבוע בשבוע האחרון. "אנו מבקשים מהציבור להגביר ערנות, ולדווח על כל מקרה חשוד של תמותה עופות, בין אם בקרב עופות בר או בקרב עופות חצר, כאשר מוקד המועצה ערוך לכך", נמסר מהמוא"ז הגלבוע.
מהמועצה נמסר כי שני הלולים בגדיש אינם קשורים אחד לשני, ומונים יחדיו למעלה מ-7500 עופות. בהתאם לנוהל, הורה משרד החקלאות, על הטלת סגר על הלולים הנמצאים ברדיוס של 10 ק"מ מהלול הנגוע, והמשך הבדיקות והניטור. צוותי 'יחידת הפיצוח' של משרד החקלאות, כבר נמצאים במקום.
קראו גם >>>
"לאור המצב נחזור ונבקש להימנע בזמן הקרוב מלהסתובב, באזור עם ריכוזי עופות (כמו בריכות), ולא ליד הלולים השונים בגלבוע. כמו כן אנו מזכירים את הנחיות משרד החקלאות, לפיהן יש לצרוך ביצים ועופות שנקנו במקומות מסודרים ובושלו כיאות. הציבור מתבקש במידה ונתקלים בעוף פצוע או חולה - לא לגעת בו, אלא למהר לדווח", נמסר מהמועצה.