קיבוץ גניגר מתרחב. בימים אלו הושלם שיווק יחידות הדיור בהרחבה בשכונה החדשה שכונת 'צבר' הכוללת 27 יחידות דיור. אכלוס השכונה החדשה צפוי בעוד כשנתיים ועכשיו נמצאת השכונה בשלב קבלת היתרי הבנייה האחרונים.
1 צפייה בגלריה
הכניסה לקיבוץ גניגר
הכניסה לקיבוץ גניגר
הכניסה לקיבוץ גניגר
(צילום: שרון צור)
הפרויקט יבנה בבנייה מרוכזת ולא עצמית; הקיבוץ תכנן את הדגמים וכל משפחה ביצעה את ההתאמות הנדרשות מול האדריכל. לאחר שההרחבה תאוכלס יכלול הקיבוץ כ־200 משפחות.
"זה פרויקט שלקח המון זמן להשלים אותו. השכונה כוללת 27 יחידות דיור, 400 דונם למגרש בנוסף לשטחי ציבור", אמר אסף רענן חבר הקיבוץ ומנהל הכספים והפרויקטים של הקיבוץ, "כמו כל יישוב במדינת ישראל אנחנו מעוניינים שתהיה המשכיות לקיבוץ ולמלא את הקיבוץ באנשים צעירים. השכונה החדשה תאוכלס חלקה בני המקום ורובה בתושבי האזור, לא מעט באו גם ממגדל העמק ומנוף הגליל. אנחנו רוצים להצמיח את הקיבוץ שהוא קיבוץ מתבגר, שיקלוט גם אוכלוסייה צעירה".
תרצו גם להתרחב ולבנות שכונות נוספות בעתיד?
"בוודאי, כמו כל יישוב במדינה. אנחנו רוצים לתת אופק לאנשים שחיים פה. יש אצלנו ריבוי טבעי ובפרט אצל המשפחות הצעירות. בפרויקט האחרון ראינו ביקוש גבוה מתושבי האזור שבאו מבחוץ ושיווק הדירות הסתיים מהר".
קראו גם >>>
קיבוץ גניגר בעמק יזרעאל שמייסדיו היו אנשי העלייה השלישית יחגוג בשנה הקרובה מאה שנים להיווסדו. הקיבוץ משתייך היום לתנועה הקיבוצית והוא קיבוץ מתחדש שעבר הפרטה.
בשנת 2009 הוקמה בסמוך לקיבוץ שכונת הרחבה קהילתית ובה 33 יחידות דיור וכעת כאמור מוקמת הרחבה נוספת שתגדיל באופן משמעותי את שטחו. בתחום הקיבוץ שוכן גם בית הספר היסודי האזורי "עמק יזרעאל".