מינהל התכנון ידון בקרוב בהטלת הסעיפים 77-78 לחוק התכנון והבנייה על הפוליגון (גבולות תכנית) להקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג בעמק יזרעאל. הדיון שהיה אמור להיערך השבוע נדחה בעקבות לחץ של המועצה האזורית.
2 צפייה בגלריה
המחאה בעמק יזרעאל נגד הקמת שדה תעופה
המחאה בעמק יזרעאל נגד הקמת שדה תעופה
המחאה בעמק יזרעאל נגד הקמת שדה תעופה
(צילום: שרון צור)

משמעות ההחלטה: על כל השטח שנמצא בתוך הפוליגון, שהוגדר, יוטלו מגבלות בנייה בשלוש השנים הקרובות. כלומר, לא יתאפשר להוציא תוכניות חדשות (סעיף 77) ולא יהיה ניתן להוציא היתרים בתוכניות קיימות (סעיף 78).
בתוך הפוליגון של הקמת שדה תעופה בעמק יזרעאל נמצאים שטחים רבים חלקם גם של יישובים כמו נהלל, רמת דוד, כפר יהושע ובית שערים. אם אכן יוטלו הסעיפים מדובר בפגיעה קשה באותם יישובים מאחר והם לא יוכלו להמשיך להתפתח.
כמו כן, המשמעות של הטלת הסעיפים 77-78 היא צעד דרמטי בדרך של המדינה לממש את החלטתה להקים שדה תעופה משלים לנתב"ג בלב העמק.
במינהל התכנון נכתב על הסעיפים הצפויים לקבל תוקף רשמי: "מטרת התכנית היא הבטחת התנאים להקמת שדה תעופה בינלאומי משלים לנתב"ג, בעל קיבולת של כ-20 מיליון נוסעים בשנה, על דרכי הגישה המובילות אליו, תשתיות שישרתו אותו וכל שאר המרכיבים הדרושים לשם הקמת, תפעול ואחזקת השדה. כמו כן הגדרת הגבלות גובה בנייה מירבי בסביבת השדה, לשם הבטחת תנאי בטיחות טיסה ראויים עם תחילת הפעילות בשדה התעופה".

2 צפייה בגלריה
הדרישה בעמק - שדה תעופה בנבטים
הדרישה בעמק - שדה תעופה בנבטים
הדרישה בעמק - שדה תעופה בנבטים
(צילום: יוסי וקנין)
קראו גם:

מהמועצה האזורית עמק יזרעאל נמסר בתגובה: "צר לנו שמשרד הפנים מסרב להכיר בפתרון המוסכם על עשרות ראשי רשויות מצפון ודרום, שיפתח ויחזק את הנגב. המשרד בוחר להמשיך באיוולת תכנון שדה התעופה ברמת דוד, שיהרוס לחלוטין את עמק יזרעאל ובמקביל יפגע בביטחונם האישי של תושבות ותושבי הצפון, נוכח התקפות הטילים על הצפון, להן אנו עדים לצערנו, מפרוץ המלחמה. בנוסף, חוות הדעת של המשרד להגנת הסביבה המתייחסת לתסקיר ההשפעה על הסביבה, מתנגדת באופן חד משמעי להקמת שדה תעופה בעמק וקובעת שהדבר יתבטא בפגיעה קשה באלפי תושבות ותושבים באזור הצפון כולו. ההיגיון הישר מחייב את הקמת שדה התעופה המשלים בנגב כדי להפריחו במיוחד בתקופה זו, על פני הצפון הצפוף. זהו הפתרון הנכון לכל תושבות ותושבי מדינת ישראל".