המועצה האזורית עמק יזרעאל תציין בחג השבועות 23 שנים לאירועי 'חלב ודבש' עם מופעים מוזיקליים של מיטב היוצרים והמבצעים בארץ ופעילויות מגוונות באתרי התיירות והמורשת בעמק, בניחוח היזרעאלי האהוב על רקע נופיו הזהובים של העמק.
1 צפייה בגלריה
שלמה ארצי
שלמה ארצי
שלמה ארצי
(צילום: גיא סידי)

השנה, נוכח המציאות המורכבת מאז ה־7 באוקטובר, מתכונת האירועים עברה התאמה והיא בדגש על חיבוק קהילות מצפון ודרום. זאת, לצד שילוט להעלאת המודעות לחטופות והחטופים שעדיין נמצאים בשבי, במוקדי האירועים המרכזיים.
מופעים מרכזיים בהפקות מקור לרגל אירועי חלב ודבש: שלמה ארצי מארח את דני רובס. יחד עם ארצי תשיר רז שמואלי;
עברי לידר בהופעה חגיגית עם אורחים מיוחדים: עילי בוטנר וילדי החוץ (אדר גולד, אוהד שרגאי ותום גפן) ומיכה שטרית; איה כורם שרה לאונרד כהן; ג'ימבו ג'יי במופע להקה; וגיא ויהל בהופעה.
שני ערבים יוקדשו לבני העמק שהלכו לעולמם בשנים האחרונות: 'כימים אחדים' – ערב תרבות במלאת שנה למותו של הסופר מאיר שלו בהשתתפות הסופרת צרויה שלו, חוקרת הספרות בלהה בן אליהו, חיים באר, רבקה מיכאלי, נעמי ומרווה שלו, צור שלו ורועי כפרי; ערב תרבות עברית על חייו ויצירתו של יהונתן גפן - ד"ר מוטי זעירא וקהילת 'ניגון הלב' בהובלת הרבה ליאורה אזרחי ורד.
כמו כן יתקיימו חגיגת מחול ישראלי בהשתתפות להקות מכל רחבי הארץ; חגיגת אקורדיונים ארצית; תיקון ליל שבועות בספרייה עם יוכי ברנדס ורונית שחר; תיקון ליל שבועות בקהילת 'ניגון הלב' וקהילות אורחות, עם שיעורים ומופע של מיקה עינב, נועם גילאור ורמי הראל; יריד יין יזרעאלי באתר הרכבת ההיסטורית בכפר יהושע עם הופעה של ההרכב היזרעאלי 'מאושרים בציבור'.בנוסף התקיימו הצגות ילדים ביישובים.

קראו גם:

ראשת המועצה האזורית עמק יזרעאל שלומית שיחור רייכמן: "מאז השביעי באוקטובר אנחנו חיים במציאות מורכבת וחצויה, מצד אחד, אנחנו מחבקים את המשפחות השכולות, הפצועים והפצועות וכמובן, החטופות והחטופים ובני משפחותיהם, ומצד שני - חשוב לשמור על שגרה למען החוסן האישי והקהילתי שלנו. לכן החלטנו לקיים את אירועי 'חלב ודבש' במתכונת אחרת ומותאמת לתקופה. אנחנו מזמינים את הקהילות המפונות מצפון ודרום להגיע לעמק ולהרגיש קצת מאווירת שבועות איתנו. בכל אירוע נזכור ונזכיר את העובדה שהחטופים שלנו עדיין נמצאים בשבי ושהם חייבים לחזור הביתה עכשיו".