רס"מ ישי ספיר, מפקד בסיס הפעלה עמק יזרעאל של מג"ב צפון, קיבל השבוע פרס מב"ס מצטיין ארצי על פעילותו מאז ה-7 באוקטובר למען ביטחון המועצה והאזור. ספיר, תושב הושעיה, אחראי על מתנדבי מג"ב צפון שפועלים בגזרת חבל עמק יזרעאל. מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל הגבירו מתנדבי מג"ב את פעילותם באזור ובחודשיים הראשונים למלחמה גם הפעילו סיורים בשטח 24/7.
2 צפייה בגלריה
רס"מ ישי ספיר מקבל את ההצטיינות
רס"מ ישי ספיר מקבל את ההצטיינות
רס"מ ישי ספיר מקבל את ההצטיינות
(צילום: דוברות מג"ב)

בסיס המתנדבים כולל 220 מתנדבים שנקראים מתמ"ידים (מתנדבים במדים) ששומרים על הביטחון באזור ומסייעים גם בהיבט של תחום הפשיעה. "אנחנו חלק מהמערך הגדול של כל משטרת ישראל והתחנות העירוניות שבגזרה שלנו", אמר ספיר, "תפסנו יחד עם התחנות אחריות גם על היישובים וגם על השטחים הפתוחים. בשבועות הראשונים אנשים עוד לא עבדו והרבה מתנדבים באו. אנחנו יושבים בבניין המועצה האזורית. האתגרים הם משותפים, אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא ויומיומי עם מחלקת הביטחון של המועצה, קב"ט המועצה ויתר עובדי האגף".
בנוסף אחראי ספיר על גיוס מתנדבי כיתות הכוננות ב-40 יישובי המועצה האזורית עמק יזרעאל. בחצי שנה האחרונה הוא גייס כ-550 מתנדבים חדשים לכיתות הכוננות. "תוך שבועיים-שלושה מאז תחילת המלחמה הבנו שכל מערך הביטחון הולך להשתנות. אם עד ה-7 באוקטובר לא היו כיתות כוננות ביישובים, הבנו מהר מאוד שהסיפור השתנה והתחלנו בהקמה של כיתות כוננות. בלי מתנדבים בתוך היישובים זה לא היה קורה. בכל יישוב יש את צוותי הצח"י והרבש"צים שהם מכפיל הכוח שלנו. הם מתנדבים ביום יום ושומרים על הבית והחל מה-7 באוקטובר הם נהיו כוח משמעותי בתוך היישובים. כל הרבש"צים עברו להיות קו ראשון, רובם בהתנדבות מלאה. הם סייעו באיתור וגיוס האנשים לכיתות הכוננות. רבים היו מגויסים, אבל אלו שלא היו בצווי 8 הצטרפו למערך".

2 צפייה בגלריה
אימון של כיתת הכוננות של המוא"ז עמק יזרעאל
אימון של כיתת הכוננות של המוא"ז עמק יזרעאל
אימון של כיתת הכוננות של המוא"ז עמק יזרעאל
(צילום: פרטי)
קראו גם:

יש לכיתות הכוננות את כל הציוד הנדרש?
"כל מה שמשטרת ישראל נותנת אנחנו מעבירים לשטח. היום לכל מתנדב יש נשק ארוך, אפוד קרמי וקסדה טקטית. ציוד מהשורה הראשונה ובאיכות הגבוהה ביותר. עכשיו גם מופק ציוד פרט רפואי וכובעי זיהוי. זה מערך שהתחיל מאפס והמערך הזה כל הזמן מתעצב, לומד ומתקן עצמו תוך כדי תנועה. בנוסף אנחנו עסוקים באימון כיתות הכוננות שכולל מטווחים ועוד. אנחנו בסיום הליך הכשרה ל-550 המתנדבים שבסיומו הם יהיו מתנדבי משטרת ישראל שיעברו על ידי המשטרה הכשרה".
איך התחושות לקבל את אות ההצטיינות?
"זה מחייב אותי להמשיך להצטיין מעכשיו. אני צריך לשמור על הרף הגבוה. יש תחושה של סיפוק אבל הסיפוק האמיתי הוא לא הפרס, אלא לראות את המערך הזה שהקמנו מאפס, עומד ומתאמן. ביום שישי האחרון הגיעו שש כיתות כוננות להתאמן. לראות את האנשים האלה מתנדבים ומשקיעים מזמנם וחלקם מכספם ובאים לשמור על הבית זה דבר מופלא".