בשורה ליזמים עצמאיים בטבריה: עיריית טבריה הקימה לאחרונה ועדה מיוחדת לרישוי עסקים כדי להקל על הבירוקרטיות בהן נתקלים אנשים המעוניינים לפתוח עסק חדש בעיר ולקצר עבורם את לוח הזמנים עד פתיחת העסק ובמטרה לעודד פתיחת עסקים חדשים. במקביל בימים הקרובים ימונה מנהל חדש למחלקת רישוי עסקים.
2 צפייה בגלריה
ראש העיר טבריה יוסי נבעה
ראש העיר טבריה יוסי נבעה
ראש העיר טבריה יוסי נבעה
(צילום: דוברות עיריית טבריה)

"אנחנו רואים שאחת מנקודות התורפה בעיר היא כל הנושא של רישוי עסקים", אמר ראש עיריית טבריה יוסי נבעה, "אנחנו עושים שינוי, גם מחליפים מנהל למחלקת רישוי עסקים וגם מקימים ועדה לרישוי עסקים. את כל החסמים והבירוקרטיות אנחנו מעלים על שולחן אחד כדי לקצר הליכים לבעלי העסקים".
בוועדה חברים מהנדס העיר שני אלדן, היועץ המשפטי של העירייה עו"ד שמעון בלסן, מנכ"ל העירייה שמעון פיניאן וראש העיר או נציג מטעמו. בהמשך יוכנסו נציגים מטעם כיבוי האש ומשרד הבריאות במידת הצורך.
כיום אדם שרוצה לפתוח עסק בטבריה נתקל בבירוקרטיות שונות שמעכבות באופן משמעותי את קבלת רישיון העסק ובוועדה ינסו לקצר את התהליכים ובמקרים מסוימים אף לתת רישיון זמני לעסק. "אנחנו עוברים על כל רשימות העסקים שתקועים כרגע ומנסים לטפל בהם", אמר נבעה, "יש עסקים שיש להם סוגיות קשות. ברגע שאנחנו רואים שבעל העסק העתידי עושה כל מיני פעולות אז אנחנו רוצים לקדם אותו וניתן לו רישיון זמני. ברגע שכיבוי האש, משטרה ומשרד נותנים את האישורים, אז אנחנו יכולים לראות איך אנחנו מסייעים בדברים האחרים".
מהלך נוסף שביצעה עיריית טבריה לקידום העסקים בעיר הוא באמצעות 'קול קורא' לעידוד בעלי עסקי אוכל לבצע 'סגירות עונתיות' לעסק. סגירות עונתיות אלו מבנים קלים שמוצבים בסמוך למסעדה בהם יושבים הסועדים. "הוצאנו בשבוע שעבר קול קורא מסודר לכל בית אוכל שרוצה לעשות סגירה עונתית שיפנה אלינו וימלא את כל הפרטים ואנחנו נבחן ונאשר במידת האפשר על פי הנוהל. טבריה היא עיר חמה והסגירה העונתית מייצרת איזושהי פלטפורמה שבאמצעותה אנשים יותר ייהנו מהמקום".

2 צפייה בגלריה
בניין עיריית טבריה
בניין עיריית טבריה
בניין עיריית טבריה
(צילום: דניאל דדון)
קראו גם:

באופן כללי במה הוועדה תקדם את העיר?
"טבריה תוכל לקלוט יותר עסקים, בפרט בחגים, באירועים ובימי תיירות כשיש יותר תנועה. נכון שעכשיו התקופה נורא קשה לעסקים בגלל המלחמה, אבל אנחנו מניחים שברגע שהמצב יחזור לקדמותו תהיה תנועה, כי טבריה בסוף היא עיר תיירות, אז הוועדה תוכל להקל וגם לעודד פתיחת עסקים חדשים".