ביום שני השבוע ציינו בבקעת הירדן 46 שנים לאסון הנ"ד בטקס זיכרון בהשתתפות המשפחות השכולות, מפקד פיקוד מרכז האלוף יהודה פוקס, מח"ט חטיבת הצנחנים יואב ברונר, הרמטכ"ל לשעבר ושר הביטחון לשעבר בוגי יעלון, קצינים מחיל האויר, ראש המועצה האזורית בקעת הירדן דוד אלחייני, קצינים, מפקדים וחיילי חטיבת הצנחנים בעבר ובהווה ומוקירי זכרם.
3 צפייה בגלריה
46 שנים לאסון הנ"ד
46 שנים לאסון הנ"ד
46 שנים לאסון הנ"ד
(צילום: דובר צה"ל)
ב-10 למאי 1977 התחוללה אחת התאונות הקשות ביותר שידע צה"ל, בה התרסק מסוק מסוג 'יסעור' במהלך תרגיל בבקעה. בתאונה זו נפלו 44 לוחמי חטיבת הצנחנים ו – 10 אנשי צוות אוויר במה שנקרא מאוחר יותר כ'אסון הנ"ד.
טקס הזיכרון ל 54 הנופלים היה מרגש מאוד במהלכו הונחו זרי זיכרון ולהקת חיל האויר שרה לזכר הנופלים.

3 צפייה בגלריה
46 שנים לאסון הנ"ד
46 שנים לאסון הנ"ד
טקס מרגש ועוצמתי
(צילום: דובר צה"ל)

במהלך הטקס נשא דברים ראש המועצה האזורית בקעת הירדן דוד אלחייני. "כאן באנדרטת הנ"ד, אנחנו מתייחדים ומרכינים ראש לזכר הלוחמים והנופלים ששזורים בהם סיפורי גבורה מרגשים ומרתקים הממחישים את רוח הלחימה של צה"ל", אמר אלחיינו בטקס הזיכרון, "השמים, שמי הבקעה הצרובה ותחתיהם- ארץ המרדפים ששקטה. על כיפתה של גבעה מבודדת, קוראת תיגר על סביבותיה, אנדרטת הנ"ד היא אחת מרבות העוצמה, יד לנופלים במלחמות הבקעה, יד לאלה שקיפדו את חייהם בהגנתה, חסימתה, במרדפים, בהפגזות, במיקושים. היו אלה מערכות קשות, מערכות שהסתיימו בניצחון רק הודות לעוז הרוח הנחישות וההקרבה של הלוחמים".

3 צפייה בגלריה
46 שנים לאסון הנ"ד
46 שנים לאסון הנ"ד
אסון בלתי נתפס
(צילום: דובר צה"ל)
קראו גם:

עוד אמר אלחייני בנאומו: "גם פה בבקעת הירדן התנהל מאבק על קיומה ועצמאותה של מדינת ישראל, המפקדים והלוחמים ידעו זאת, מסירות נפשם היא ההוכחה. הנכונות ההתמדה והדבקות במטרה לא היו רק צבאיות, הם גם ביטאו את אהבתם למולדת, למדינה, לארץ ולבקעת הירדן, הבקעה שלנו.
"אנחנו עדיין במאבק קיומי, המשימה לא תמה, יש לנו חובה להזכיר לאלה ששכחו ומוכנים לוותר, שיש עדיין מי שרוצה ברעתנו, שיש מי שרוצה לפגוע בנו רק משום שאנחנו יהודים, שזו נחלת אבותינו. המאבק שלנו הוא יום יומי, מבית ומחוץ מנסים לערער את האחיזה שלנו לומר שאנחנו מכשול, אני רוצה לומר לכל המלעיזים בנו לא ניתן, נאבק. אנחנו כאן ועכשיו ולא נעזוב. נמשיך להיות ההוכחה לכך שהחללים לא נפלו לשווא, אנחנו חבים להם את השקט והשלווה. אנו מרכינים ראש לזכרם של הטובים, האמיצים והיפים אשר קמו מתוכנו. מי ייתן ותימצא בנו הנחמה בידיעה שזכר הבנים נצור ושמור בליבנו לעד. יהי זכרם ברוך".