לפני שש שנים הלך לעולמו פנחס פינקי זוארץ ז"ל, מי שכיהן בעבר כמג"ד גדוד 101 בחטיבת הצנחנים וכראש מועצת בנימינה-גבעת עדה. זוארץ נפטר במפתיע מדום לב במהלך חופשה משפחתית בווייטנאם.
3 צפייה בגלריה
פינקי זוארץ ז"ל
פינקי זוארץ ז"ל
פינקי זוארץ ז"ל
(צילום ארכיון: נחום ברנע)
זוארץ גדל וצמח בחטיבת הצנחנים. התחיל כטירון בסנור, יצא לקורס מ"כים וקורס קציני חי"ר ועם השנים התקדם והיה למ"פ בגדוד 101 ובשנת 1994 קיבל לפקד על גדוד מ-101 למשך שנתיים. לאחר מכן פיקד על סנור.
בתחילת שנת 2000 קודם לאל"ם ופיקד על חטיבה 646 ואחר כך שימש כמפקד החטיבה הדרומית ברצועת עזה. ב-8 ביולי 2004 נפצע ממטען חבלה וכף רגלו נקטעה. למרות הפציעה הקשה הוא חזר לשרת.

3 צפייה בגלריה
פינקי זוארץ ז"ל (מימין) עם איציק עמיאל
פינקי זוארץ ז"ל (מימין) עם איציק עמיאל
פינקי זוארץ ז"ל (מימין) עם איציק עמיאל
(צילום באדיבות איציק עמיאל)

לאורך שנותיו בחטיבת הצנחנים ובשאר המקומות עליהם פיקד זכה זוארץ להערכה עצומה כקצין ערכי, מקצועי, מוביל דרך וקשוב. חייליו העריכו אותו מאוד והעריצו אותו.
איציק עמיאל, מי שהיה רס"ר גדוד 101 כשזוארץ פיקד על הגדוד, כואב עד היום את מותו הפתאומי. "אבידה גדולה. כבר שש שנים חלפו", אמר עמיאל, "פינקי היה קודם כל אישיות. אדם מדהים, מיוחד וחבר. תמיד כיבד והעריך. לימים כשהיה ראש מועצה באנו לבקר אותו והוא הפסיק ישיבה כדי להתפנות אלינו, לשבת ולהיזכר בחוויות המשותפות.
"כששמעתי שהוא נפטר זה היה עבורי כמו לקבל פטיש חמש קילו על הראש", הוסיף עמיאל, "לילה לפני שנפטר הוא שלח לי הודעה עם תמונה ליד נהר שבה משיטים סירות מנייר. הוא רשם לי שהוא בירך אותי ואת משפחתי. למחרת הלך לעולמו. אני מתגעגע אליו".

3 צפייה בגלריה
פינקי זוארץ ז"ל
פינקי זוארץ ז"ל
זוארץ ז"ל. איש מיוחד
(צילום ארכיון: גדי קבלו)

על התקופה שזוארץ פיקד על גדוד 101 אמר עמיאל: "הסמג"ד שלו יהודה יוחננוף היה קורא לו הנשיא. זה כדי שתבין את רמת ההערכה כלפיו. כיבדו אותו מאוד. עברתי הרבה קצינים בחטיבה, זוארץ היה מישהו שנכנס ללב. בתקופה שלו הנגדים בגדוד היו בעננים. כולם אהבו אותו. תחת פיקודו גדוד 101 שעט קדימה. הוא יזם הרבה דברים ונלחם למען הגדוד. היה לוחם בכל רמ"ח אבריו. לוחם אמיץ. הוא יצא למשימות מבצעיות עם סכין בין השיניים. גם אחרי שנפצע המשיך לשרת ובעיקר לקח את החיים בהומור".
שירה לביא, מי שהייתה הרל"שית של אביב כוכבי בזמן שפיקד על גדוד 101 ואחר כך כמפקד סנור, זוכרת היטב את זוארץ, שתקופה קצרה היה הסמג"ד של כוכבי. "פינקי היה מפקד אמיץ, מאוד מצחיק ונחמד אלי. הוא אהב מאוד את אביב", סיפרה לביא, "איש חם, לבבי, מוכשר וחבר טוב. הוא גם אהב מאוד את נדב מילוא ז"ל שנהרג בלבנון. פינקי כתב לזכרו שיר".