איש העסקים נריה שטראוכלר, מבוני העיר עפולה ומייסד רשת בסט ביי, הלך לעולמו ביום שני השבוע. בן 83 היה במותו.
2 צפייה בגלריה
נריה שטראוכלר ז"ל האישה בת שבע
נריה שטראוכלר ז"ל האישה בת שבע
נריה שטראוכלר ז"ל עם האישה בת שבע
(צילום: מהאלבום המשפחתי)
הוא הותיר אחריו את רעייתו בת-שבע המחנכת המיתולוגית מבית ספר 'מעלות ניסים' בעפולה, ארבעה ילדים, נכדים ונינים.
שטראוכלר נולד בשנת 1939 בעפולה. ביתה של המשפחה היה ברחוב מנחם 9 בעפולה. הוא גדל והתחנך בבירת העמק בבית הספר הממלכתי הדתי אוהל מאיר. כנער שיחק בהפועל עפולה בתפקיד חלוץ קיצוני שמאלי. בסיום לימודיו התגייס נריה לצבא ושירת בגדוד 51 חטיבת גולני. כשסיים את שירותו הצבאי הלך ללמוד כלכלה באוניברסיטה העברית בירושלים.
את רעייתו בת-שבע הכיר נריה בעפולה כאשר היא הגיעה לעיר כמורה, לאחר שסיימה סמינר למורות. בתחילת דרכו העסקית הוא הקים עם שני אחיו חנות למוצרי חשמל 'האחים שטראוכלר בע"מ' בתחנה המרכזית בעפולה. במהלך השנים מאותה חנות קטנה בעפולה התפתחו עסקים רבים, בין היתר הוא ושלושת אחיו הקימו את 'עפולה סנטר' מרכז מסחרי בעפולה בן 5 קומות ברחוב ירושלים שקיים עד היום.

2 צפייה בגלריה
נריה ז"ל בצעירותו
נריה ז"ל בצעירותו
נריה ז"ל בצעירותו
(צילום: מהאלבום המשפחתי)

בשנות ה-70 הוא ואחיו נכנסו לתחום הנדל"ן ועסקו בשיווק ומכירה של אלפי דירות ברחבי הארץ בשיתוף פעולה עם חברת 'שיכון ופיתוח'. במקביל הוא לא ויתר על החיידק הפוליטי שבו. ב-1985 שטראוכלר מונה ליועץ האישי של שר האוצר דאז יצחק מודעי ז"ל. עוד קודם לכן הוא נכנס לחיים הציבוריים בעפולה והקים את סניף המפלגה הליברלית בעיר והיה יו"ר הסניף. ב-1988 הוא עבר עם משפחתו לתל אביב שם הקים את 'בסט ביי', רשת מובילה בתחום מוצרי החשמל בישראל שהעסיקה מאות עובדים והייתה מפעל חייו.

קראו גם >>>

בתו סיגל כספי: "ההורים שלי אמנם עברו לתל אביב בסוף שנות ה-80 אבל תמיד נשארו עפולאים בנשמתם. זו גם הסיבה שבערוב ימיהם הם יבואו להיקבר כאן ולכן מבחינתנו אבא חזר הביתה. בבית העלמין בעפולה קבורים הוריו וסביו וסבתו ממייסדי העיר עפולה ובלווייתו היו מאות אנשים שבאו להוקיר אותו ולכבד את זכרו".
הבת מספרת גם על רוח היזמות שאפיינה את אביה: "הוא היה יזם בנשמתו, איש מיוחד ופורץ דרך. אבא היה ישר, חכם ונעים הליכות ומעל הכל מאוד צנוע. הוא היה עבורנו, משפחתו וגם בשביל כולם כמו עמוד האש לפני המחנה".