מנהל חטיבת הביניים המוערך בישיבה התיכונית אורות נריה בטבריה, הרב מנשה ציפורי, פורש לאחר 30 שנה בחינוך. הרב ציפורי נחשב לוותיק המנהלים בטבריה, איש חינוך מעולה שגידל דורות רבים של תלמידים שהעריכו והעריצו אותו.
1 צפייה בגלריה
הרב מנשה ציפורי. "בית הספר היה החיים שלו"
הרב מנשה ציפורי. "בית הספר היה החיים שלו"
הרב מנשה ציפורי. "בית הספר היה החיים שלו"
(צילום: פרטי)

הרב ציפורי התחיל את דרכו במערכת החינוך כמורה ומחנך בבית הספר תחכמוני. לאחר מכן הוא היה מחנך במשך שנתיים בחטיבת הביניים ובשנת 1999 לקח את המושכות ונכנס לתפקיד מנהל החטיבה, תפקיד אותו הוא ממלא בהצלחה רבה עד היום.
הרב אלדד שלמה, רב ומחנך בישיבה התיכונית, היה תלמיד בכיתה ט' כשהרב ציפורי מונה לתפקיד מנהל החטיבה. "רוב המרץ והעבודה שלו הופנו לחינוך תלמידי בית הספר", סיפר הרב שלמה, "תלמידי בית הספר היו כמו הילדים שלו והוא התנהג אליהם בהתאם. הוא בא לתפקיד עם כל הרצינות האפשרית ולא ויתר על שום דבר".
הרב ציפורי זכה להערכה רבה בשנותיו כמנהל בהן הוביל את בית הספר להישגים משמעותיים, ביניהם במבחני מיצ"ב כשהחטיבה זכתה במשך שנים במקום הראשון בטבריה.
"הוא החזיק הרבה שנים בתפקיד בגלל שבית הספר היה החיים שלו", הוסיף הרב שלמה, "היו ימים שהוא היה מתקשר אלי מבית הספר בשעה 9 בערב. הייתי בהלם. הייתה לו תחושת מחויבות ואחריות לבית הספר".
ראש אגף החינוך בעיריית טבריה אלי מאירי, שהכיר את הרב ציפורי היכרות אישית, מספר כי העיר זכתה באיש חינוך מהמעלה הראשונה. "הרב ציפורי הוא קודם כל בן אדם ישר ומחנך בכל רמ"ח אבריו. ראה את התלמיד כבן אדם על כל צרכיו ועל כל המכלול ולא רק הוראה ולמידה", סיפר מאירי, "כמנהל הוא היה עמוד תווך יציב לאורך עשרות שנים בישיבה התיכונית. העריכו אותו על הגישה שלו כבן אדם ועל הדרך שבה הוא התנהל - בצורה מכובדת, שקולה ואחראית כלפי התלמידים, הצוות וההנהלה וכלפי המנהלים העמיתים. למרות שהוא היה מנהל ותיק הוא אימץ תחומי למידה מאוד חדשניים. בשנים האחרונות הוא הוביל הסמכות טכנולוגיות קצרות מועד לתלמידי הישיבה, שהיה מהלך חינוכי פורץ דרך".

קראו גם:

רחלי אבריאל, יו"ר ועד ההורים של חטיבת הביניים, התייחסה לפרישה של הרב ציפורי. "זה הפסד לבית הספר שהוא פורש. הרב ציפורי מנהל משכמו ומעלה. אדם עם נועם הליכות שהצניעות הולכת לפניו", אמרה, "בכל נושא שפנו אליו הוא התייחס בצורה אדיבה, נחמדה ורגועה עם הבנה והכלה שאין כמותה. הכל בנחת ובסבלנות. יש הורים שקשה להכיל אותם אבל הרב ציפורי יודע ועושה את זה בצורה הכי יפה וחיננית שיש עם הלב הטוב שלו. כל מה שביקשנו לעשות בבית הספר עבור הילדים הוא תמיד נענה בחיוב, הוא תמיד התייעץ איתי על מיזמים והעשרות, כולו למען הילדים".