בשורה משמעותית לאזור טבריה והגליל התחתון: בימים האחרונים הגיעה המועצה האזורית הגליל התחתון להבנות עם משטרת ישראל, הרשות לדיור ממשלתי ורשות מקרקעי ישראל להקמתו של בסיס המשמר הלאומי בסמוך למחלף גולני.
2 צפייה בגלריה
מחלף גולני. מג"ב אימץ את הצעת המוא"ז הגליל התחתון
מחלף גולני. מג"ב אימץ את הצעת המוא"ז הגליל התחתון
מחלף גולני. מג"ב אימץ את הצעת המוא"ז הגליל התחתון
(צילום: יובל גסר)

המשמר הלאומי של ישראל הוא גוף של משטרת ישראל שהוקם בעקבות מבצע שומר חומות ביוני 2022, על בסיס לוחמי משמר הגבול.
הרבה רשויות רצו שהבסיס יוקם בשטחן, אך לאחר מאבק בין כולן בסופו של דבר הגיעו הגורמים להבנות כי המקום המתאים ביותר הוא בסמוך למחלף גולני.
ראש המועצה האזורית גליל תחתון ניצן פלג כבר הקצה שטח של 26 דונם בסמוך למוזיאון גולני ובימים אלו מתנהלים מגעים אחרונים לקראת אישור הקמת הבסיס בו ישרתו כ-1,000 שוטרים שיספקו ביטחון לתושבי האזור וייתנו תנופה גם לפיתוח הכלכלי בגליל התחתון ובסביבה.
"אנחנו מקיימים בתקופה הזאת הרבה פגישות של התהליך הסטטוטורי של השטח", אמר ראש המועצה פלג, "יש כבר הסכמה של רמ"י, המועצה האזורית הגליל תחתון, הדיור הממשלתי ומשטרת ישראל על העניין. הרעיון הוא להקים את הבסיס של המשמר הלאומי, שבשיאו יגיע לסדר גודל של 1,000 שוטרי מג"ב על כל יחידותיו שייתנו לתת מענה בכל אזור הצפון".
לאזור מחלף גולני יש יתרון משמעותי מבחינת מיקומו הנגיש במרחב. "גליל תחתון ובתוכו מחלף גולני הוא יעד אסטרטגי, הוא נמצא גם על כביש 77 וגם על כביש 65, זה יהיה גוף שיוכל להגן על טבריה וכל יישובי הגליל התחתון והמרחב כולו", הוסיף פלג, "שמתי את הפרויקט הזה בראש סדר העדיפויות. היעדים הבולטים שהצבתי לקדנציה הקרובה הם התיישבות ומשילות וזה בדיוק זה. הרבה מאוד רשויות רצו שהבסיס יוקם אצלן, אנחנו הצענו את עצמנו ולשמחתי מפקד מג"ב אימץ את ההצעה שלנו".
איזה בשורה הבסיס יביא לאזור?
"מבחינת הגליל זו בשורה ביטחונית מטורפת. היום יש בגליל תחתון רק בסיסים עורפיים: שישה בסיסים שאין בהם כוח לוחם. המשמר הלאומי יביא לפה כוח לוחם אמיתי. הוא גם יעשה הסדרה לחניון של מחלף גולני והכבישים באזור שעושים בהם מדי סופי שבוע מרוצי מכוניות מסוכנים. זה גם כבוד וגאווה. מעבר לכסף של הארנונה שהמקום יכניס, אמרתי למשטרת ישראל שאתן כל שאוכל לפי החוק על מנת להקים כאן את הבסיס העצום הזה של המשמר הלאומי. זה אינטרס שלנו ומשרת את תפיסת עולמנו. הבסיס יוכל להגן גם על אזור עפולה וצפונה ואפילו כרמיאל".

2 צפייה בגלריה
ראש המועצה גליל תחתון ניצן פלג
ראש המועצה גליל תחתון ניצן פלג
ראש המועצה גליל תחתון ניצן פלג
(צילום: נחום סגל)
קראו גם:

הבסיס יוכל לתרום לעוד תחומים מעבר לנושא הביטחוני. "ברגע שאתה מקים בסיס אתה מביא עוד משפחות של שוטרים וקצינים לאזור שלנו", אמר פלג, "עוד משפחות של עסקים שיעבדו סביב הבסיס עצמו. כוחות ביטחון, אנשי קבע ועוד שיתרמו לאזור".
יש עוד אתגרים ומכשולים להתגבר עליהם?
"אני לא רואה מכשולים, כי כולם רוצים בהקמת הבסיס בגולני. יש רק את הציר הבירוקרטי של הלוחות הזמנים".