בעקבות מצוקת החניה ההולכת וגוברת במרכז העיר, עיריית טבריה תתחיל ליישם בקרוב מודל ייעודי של חניה ברחובות מרכזיים בעיר התחתית, בהן תתאפשר חניה ללא תשלום לזמן מוגבל של 20 דקות. בעירייה משוכנעים שהגבלת משך זמן החנייה תסייע ותחזק את העסקים הקטנים ככל שתהיה תחלופת רכבים גבוהה.
2 צפייה בגלריה
רחוב 408 בטבריה
רחוב 408 בטבריה
רחוב 408 בטבריה
(צילום: דניאל דדון)

החניה המיוחדת תסומן בצבעי כתום-לבן והאכיפה למשך זמן החנייה תיעשה באמצעות מצלמות שיוצבו במקום. המודל הייחודי של החניה יופעל ברחוב שמתחת לשוק העירוני (רחוב 408) בו קיימת מצוקת חניה גדולה ובנקודות מסוימות ברחוב אלחדיף. המיזם כבר פועל בהצלחה בעיר חיפה ובערים נוספות וכעת הוא יועתק לטבריה. יצוין כי מיזם החניה הוצג לראשונה על ידי סגן ראש העיר אביב יצחק לפני מספר חודשים במסגרת הבטחות הבחירות שלו לתושבים.
"זה רעיון טוב שיוכל לפתור את מצוקת החניה באזור", אומר אורי יאיר לוי בעלי בית הקפה 'קופיקאפ' ברחוב הגליל, "אפשר לנסות ולראות איך זה יעבוד, במקרה הכי גרוע תמיד יכולים לבטל. ההשקעה של פרויקט כזה היא גם נמוכה מאוד, מספיק לצבוע את המדרכה בכתום לבן".
שרון קומה מ'קומניקה פארם' מקווה שהמיזם יורחב לרחובות נוספים בעיר ובעיקר לרחוב הראשי, רחוב הגליל: "צריך לעשות את זה דחוף כי מצוקת החניה הכי גדולה היא ברחוב הגליל. חניה של חצי שעה לקניות זה מעולה ותעזור מאוד לסוחרים ובעלי העסקים. אם לא יאפשרו גם לבעלי תו נכה לחנות שם, זה רעיון מעולה. צריך גם שיהיה תו חניה שנתי במחיר סמלי לתושבי העיר כמו בערים אחרות".

2 צפייה בגלריה
בניין עיריית טבריה
בניין עיריית טבריה
בניין עיריית טבריה
(צילום: דניאל דדון)
קראו גם:

שלום קחו מ'פלאפל אורית' סקפטי בנוגע לסיכויי ההצלחה של המיזם: "20 דקות לדעתי זה לא זמן מספיק, החניה צריכה להתאפשר למשך שעה ואז זה יהיה יותר מעשי. הרעיון עצמו הוא טוב אבל הוא לא ישים: זה נראה שתהיה שם אכיפה אגרסיבית והעירייה תיהנה מההכנסה של הדו"חות יותר מבעלי העסקים. עדיף כבר להכשיר מחדש את החניה בסמוך לדואר במקום הרחבה שבנו שם ועומדת ריקה".