נהלל, מושב העובדים הראשון, יציין בעוד כחודש 100 שנים להקמתו. לרגל יום ההולדת המיוחד יזם דרור בנימיני (67), יליד נהלל ונכד למייסדי המושב, מסע רכיבה על סוסים לציון האירוע – מבית אלפא עד נהלל.
2 צפייה בגלריה
דרור בנימיני
דרור בנימיני
דרור בנימיני
(צילום: אלעד גרשגורן)
"בשיר של נתן אלתרמן 'שיר העמק' יש שורה 'מבית אלפא עד נהלל', אז החלטתי שהמסע יתחיל בבית אלפא,, הסביר בנימיני, שמחזיק במשק של רפת חלב ובקר לבשר, "כשנהלל הייתה בת 90 עשינו רכיבה חגיגית בסביבה עם סיפורים על הדרך מפי אריק נחמקין. בשנת ה- 100 החלטנו לעשות משהו קצת שונה. נעשה טיול, מבית אלפא עד נהלל".
המסע המיוחד יתחיל ביום חמישי הקרוב (12.8) בשעת אחר הצהריים בכניסה לקיבוץ בית אלפא. הרוכבים שיגיעו, ככל הנראה כ-100 במספר, ירכבו מבית אלפא עד עין יזרעאל, שם יעצרו לחניית לילה.
למחרת, יו שישי הבא, ייצא מסע הרכיבה מעין יזרעאל לנהלל. הוא יחלוף ליד כביש הסרגל, דרך עין עדעד ומשם דרך מאגר כפר ברוך וחורשת הבונקרים עד למושב.
דרור, הכול מוכן?
"עשיתי כבר רכיבת ניסיון כדי לבדוק את המסלול. לסמן את המקומות הבעייתיים ואיפה ניתן יהיה להשקות את הסוסים. אני נרגש לקראת האירוע הזה. יש תחושה של התעלות. צפוי להיות כיף גדול וגם אתגר לא פשוט. בנהלל יש הרבה רוכבי סוסים. אליהם יצטרפו כמה חברים שרוכבים. זו תהיה חוויה".
2 צפייה בגלריה
נהלל בשנות ה-50
נהלל בשנות ה-50
נהלל בשנות ה-50
(צילום: ארכיון נהלל)
קראו גם >>>
כאמור בנימיני, שמתגורר במשק 28, הוא נכדו של בנימין בנימיני, שהגיע למושב בשנת 1922. "סבא בא מבית דתי. הוא היה ציוני שעשה שינוי בחיים. הוא היה שייך לזרם הציוני של אהרון דוד גורדון - עבודה, תורה וצניעות. אבא אליעזר בנימיני ז"ל, שירת בפלמ"ח, לחם בצבא הבריטי ואחרי שהמדינה הוקמה הוא עסק בהדרכה חקלאית של עולים חדשים. ספגתי הרבה ערכים משניהם".
מה בשבילך נהלל?
"בית, מסורת, מקור לגאווה, סבא, אבא ומורשת חקלאית. גם המון ערכים, שאותם העברתי לבנותיי וחתני ועכשיו לנכדיי. ויחד עם זאת צריך לציין שנהלל התחדשה והשתנתה. היא הכפילה את עצמה בגודל וגם האוכלוסייה הכפילה את עצמה. דבר ששינה את האופי של המושב. יש פחות חקלאים. היום החיים הם ליד החקלאות. זה כמו להרגיש עם וללכת בלי".
כבן של מייסד יש איזו מחויבות למושב?
"מרגיש חובה לשמור ולשמר כמה שאפשר את הקיים. כל הרוחות מנשבות נגד החקלאות. פתאום הריח של הפרות מפריע. אנשים רוצים לחיות בכפר, אבל בלי הכפר. הקונטרס הזה קצת בעייתי".