במושב נהלל נערכים כבר לשנת המאה: מושב העובדים הראשון בישראל יחגוג 100 שנה להיווסדו בקיץ 2021.
2 צפייה בגלריה
נהלל בשנות ה-50
נהלל בשנות ה-50
נהלל בשנות ה-50
(צילום: ארכיון נהלל)
קראו גם:
בחודש הקרוב יתחילו אירועי פתיחת שנת המאה במושב, שיתפרשו על פני שנה שלמה. בין האירועים הצפויים: תערוכה, אירועים למשפחות, הורים וילדים, שילוט מחודש של המושב וגם הוצאת ספר המאה לנהלל – ספר חגיגי שיכלול תמונות ומסמכים מהארכיון העשיר של מושב נהלל, וגם מאוצרותיו של נדב מן ('ביתמונה') ממרחביה, המחזיק אוספים של תמונות מראשית ההתיישבות בישראל, ביניהם אוסף צילומים מפואר של נהלל.
לאורך השנים יצאו במושב נהלל שני ספרים המתעדים את קורות המושב ומציגים מסמכים, כתבים ותמונות של החלוצים, תמונות הנופלים לאורך השנים ועוד.
2 צפייה בגלריה
נהלל בשנת 1937
נהלל בשנת 1937
נהלל בשנת 1937
(צילום: ארכיון נהלל)
את התהליך מוביל ארכיון נהלל יחד עם קבוצת מתנדבים מהמושב ונדב מן, שאמון על ההפקה המקצועית. שרה אבידב, מנהלת הארכיון, אמרה השבוע: "הספר יהיה בעיקרו אלבום תמונות שישקף את החיים בנהלל במהלך מאה שנות התיישבות, התפתחות המושב, הדמויות הייחודיות שבו, המשפחות הענפות, עבודת החקלאות, חיי התרבות והקהילה. פרק מיוחד יוקדש לבני נהלל שנפלו במלחמות ישראל".
עוד בספר: באמצעות סריקת ברקוד ייעודי יהיה ניתן לצפות באמצעות הטלפון הנייד בסרטים שצולמו לאורך השנים בנהלל ותיעדו את החיים במושב, ראיונות עם ותיקים ואירועים מכוננים נוספים. נכון להיום מתגוררים בנהלל כבר בני הדור החמישי, ובימים אלה הולכים ונבנים בתים חדשים בעיגול החדש המקיף את העיגול המיתולוגי.
לעדכונים נוספים - חדשות עפולה והעמק