כחלק מחודש קידום הבריאות בקיבוץ גבת הוצבו השבוע שמונה מכשירי דפיברילטור מצילי חיים ברחבי הקיבוץ. דפיברילטור (מפעם) הוא מכשיר החייאה מציל חיים שיכול לעשות את ההבדל בין חיים למוות במקרה של דום לב או הפרעות קצב המאופיינים בהפרעה קשה בפעילות החשמלית של הלב.
1 צפייה בגלריה
עידו יוחנן ומכשיר דפיברילטור שהוצב בגבת
עידו יוחנן ומכשיר דפיברילטור שהוצב בגבת
עידו יוחנן ומכשיר דפיברילטור שהוצב בגבת
(ילום: ענבל יוחנן)
פרויקט הקמת הדפיברילטורים החל ביוזמתו של עידו יוחנן, חבר הקיבוץ. "חשבתי על הרעיון כששמעתי כמה סיפורים על אנשים שהלב שלהם הפסיק פתאום לפעום והם נפלו ולא היה דפיברילטור קרוב שהיה יכול להציל את חייהם", הוא מספר, "אני עצמי מתעסק בתחום הרפואי ביום יום בתחום התוכנה הרפואית וזה נושא שקרוב ללבי. החלטתי שבגבת אני לא רוצה שזה יקרה והעליתי את הנושא בפני ועדת הבריאות בקיבוץ בניהולה של לירית גולן".
בשלב הראשון מיפה יוחנן את המיקומים שבהם ייפרסו הדפיברילטורים בקיבוץ. "לקחתי מפה של הקיבוץ ושרטטתי עיגולים ברדיוסים של 150 מטר מכל בית וקבעתי את המיקומים בצורה כזו שאנשים יוכלו לרוץ לדפיברילטור. כאשר מיקום כל מכשיר לא יהיה במרחק הגעה של יותר מ־4 דקות מכל בית".
שמונת מכשירי הדפיברילטור מצילי החיים נרכשו בסבסוד עמותת שמ"ח (שכן מציל חיים), עמותה חברתית שהוקמה במטרה להציל חיים על ידי הפצה של מכשירי החייאה בקרב משפחות בישראל. "העמותה הציעה לנו מחיר טוב וסבסדה את עלויות הקנייה. הבאתי את הצעת המחיר לקיבוץ ואישרנו את התקציב. היה שיתוף גם של ועדת התכנון בשאלה איפה נציב את המכשירים כדי שלא יהרסו את הנוף הקיבוצי".
קראו גם >>>
השבוע הותקנו הדפיברילטורים בקיבוץ ובשבת יתקיים אירוע החשיפה בכיכר המרכזית של הקיבוץ ותיערך הדרכה לשימוש במכשיר. "הצבנו דפיברילטור גם בכיכר המרכזית ליד חדר האוכל ועליו נקיים את ההדרכה ונסביר איך משתמשים במכשיר ואיך פותחים את הארונית במקרה הצורך. באירוע החשיפה נחגוג את סיומו של הפרויקט בתקווה שאף אחד לא יצטרך להשתמש בדפיברילטור".
כמה חשוב שיישובים נוספים ילכו בעקבותיכם?
"אני אשמח אם יפנו אליי ואני אוכל לעזור לקיבוצים אחרים להקים את הפרויקט. אני מקווה שזה ייתן יותר ביטחון לאנשים. זה מיזם שאם ייצא לי באמצעותו להציל מישהו אחד במהלך החיים, אני אוכל לומר שעשיתי את שלי".