הסטודיו של האמן אסף זיו ז"ל מעין השופט ייפתח ביום ראשון הקרוב במטרה למכור את יצירותיו: מגוון פסלים מקרמיקה שפיסל לאורך השנים.
3 צפייה בגלריה
אסף זיו ז"ל ויצירותיו
אסף זיו ז"ל ויצירותיו
אסף זיו ז"ל ויצירותיו
( צילום באדיבות המשפחה)
משפחתו של האמן החליטה לתרום את כל ההכנסות ממכירת יצירותיו לעמותת 'בשביל המחר', שמסייעת ללוחמים משוחררים לעבד את אירועי הלחימה מהשירות הצבאי והמילואים כדי שיכולו להשתחרר באמת. העמותה מובילה מסעות קבוצתיים, בארץ ובחו"ל, אשר נקראים מסעות 'בשביל המחר'. אלו מונחים על ידי פסיכולוגים ומנחי קבוצות בהתנדבות ובשליחות מלאה. בוגרי המסע מתארים את המסע 'כמסע משנה חיים'.

3 צפייה בגלריה
אסף זיו ז"ל במהלך מלחמת יום הכיפורים
אסף זיו ז"ל במהלך מלחמת יום הכיפורים
אסף זיו ז"ל במהלך מלחמת יום הכיפורים
( צילום באדיבות המשפחה)

ההחלטה לתרום את ההכנסות ממכירת היצירות ל'בשביל המחר' הייתה מבחינת משפחת זיו דבר מתבקש, שכן אביהם הוא בוגר מלחמת יום הכיפורים, שפרצה לפני 50 שנה. הוא נלחם בעוז כלוחם בגדוד 66 של חטיבת הצנחנים במילואים. "אבא עבר חוויות קשות בקרב על העיר סואץ. זה היה קרב קשה עם הרבה אבדות", סיפרה הבת יסמין זיו־שחם, "לכן היה נראה לנו טבעי לייעד את כספי המכירה לעמותה שעוזרת ללוחמות ולוחמים שחוו חוויות קשות של לחימה. הוא היה שמח להותיר אחריו שובל משמעותי כזה, עבור לוחמים אחרים".
"אבא דיבר בקטנה על המלחמה ההיא", הוסיפה זיו־שחם, "ידענו רק שני דברים על מלחמת יום הכיפורים - האחד שהמ"מ שלו נפצע והוא טיפל בו טיפול ראשוני בשטח וזה מה שהציל את חייו והשני, שהוא נשאר אחרי המלחמה עוד חצי שנה באיסמעיליה לשמור על הגזרה ושם גידל עכבר בחושות שהם גרו בהם. הוא בעצם לא סיפר על הזוועות של הלחימה עצמה".

3 צפייה בגלריה
יצירותיו של זיו
יצירותיו של זיו
יצירותיו של זיו
( צילום באדיבות המשפחה)
קראו גם:

זיו ז"ל היה אמן בקרמיקה. הוא פיסל עשרות יצירות על חוויות החיים שעבר, אבל לא על חוויית מלחמת יום הכיפורים. הוא הלך לעולמו לפני כשנתיים בפתאומיות והוא בן 79. "אבא היה מתוק, נדיב ויצירתי מאוד", סיפרה זיו־שחם, "הוא השאיר לנו מורשת של התנהלות שכולנו לוקחים איתנו: 'כן, עכשיו נמצא איך'. נניח שיש משהו שצריך לפתור או יש איזה אתגר אז הגישה היא קודם כל שאפשר לפתור רק צריך למצוא את הדרך. תמיד היתה לו גישה חיובית".
מנכ"ל עמותת בשביל המחר, תומר פרייבך: "אנו מבקשים להודות למשפחת זיו על היוזמה המופלאה עבור הלוחמות והלוחמים שלנו. כולי אמונה שהאחריות שלנו כחברה הישראלית היא להיות שם עבור אלו שהיו שם למעננו. 'בשביל המחר' מקנה כלים לעיבוד אירועי הלחימה ומרחב בטוח, לשתף ולדבר את הדברים, כדי שיוכלו לסגור את החוויה הרגשית שחוו בצבא".
המכירה תתקיים היום (ראשון, 17.09), בשעה 15:30-17:30 בעין השופט.