מאז שנבחר שמעון כהן כחבר מועצת העיר וכמחזיק תיק שפ"ע ותברואה הוא חולל מהפכה בתחום השירות לתושב. בקבוצת ווטסאפ, אותה הוא פתח לפני מספר ימים, תושבים מדווחים על מפגעי בטיחות ותברואה ברחבי העיר וכהן מעביר את הפנייה לגורמים המתאימים: מנהלי המחלקות והמוקד העירוני והמפגע מתוקן במהירות.
2 צפייה בגלריה
שמעון כהן בשטח. מטפל בעשרות פניות בשבוע
שמעון כהן בשטח. מטפל בעשרות פניות בשבוע
שמעון כהן בשטח. מטפל בעשרות פניות בשבוע
(צילום: פרטי)

"עוד לפני שנבחרתי למועצה, כפעיל חברתי מזה 20 שנה, תמיד חיפשתי לתקן את הליקויים בעיר, לעשות רעש ולצלם ולהפעיל קשרים", סיפר כהן, "רציתי לבחור תיק שיתאים לי ושאוכל לעזור לציבור יום-יום שעה-שעה. עכשיו אני רואה שזה התיק הכי קשה ותובעני. אני כל היום בסיורים. בשבוע שעבר סיירתי במשך שלוש שעות רק בשיכון ד'. השבוע סיירתי בקריית משה עם כל מנהלי האגפים, אחר כך נעבור לשכונות אחרות".
כהן שנבחר במקום השלישי במפלגתו של הרב קוק 'מאמינים בטבריה' לא עושה חיים קלים לעובדי העירייה. "אני מטפל בפניות של תושבים ויש המון. אני עוקב אחרי הפניות איך הן מתבצעות ואני גם יוזם: מסתובב עם מנהלי מחלקות ומצלם ואומר להם להכניס דברים לתוכנית העבודה. אני רוצה להפוך את העיר הזו ולשנות אותה מקצה לקצה בגינון ובניקיון. אני אמנם חרדי, אבל אני מנהל שפ"ע של כל השכונות בעיר. לראש העיר יוסי נבעה חשוב הניקיון וחזות השכונות. הוא מגבה ומכוון אותי".
את פניות התושבים מעביר כהן ישירות למנהלי האגפים או למוקד העירוני. "אני יכול להעביר את זה לטיפול במוקד 106 דרך הווטסאפ שלהם והם מטפלים מייד או שאני פונה למנהלי המחלקות. כל מחלקה על פי מה שרלוונטי בשבילה. אבל יש בעיה של כוח אדם. בכל המחלקות טוענים שהם קורסים כי חסרים עובדים. למשל בגינון הצלחתי להשיג תקציב חד פעמי לתגבור בגינון. מיום ראשון יש לי צוות עובדים, רכב עם ציוד שהולך איתי. בנוסף לגננים הקבועים. כדי שנגיע לפסח וכולם יהיו מרוצים".
המוקד העירוני של העירייה לא מספיק?
"המוקד העירוני קיבל 13,000 פניות מתחילת שנה, אבל הם עומדים בעומס. אני מודה שלאנשים אין עדיין אמון במערכת. הם חושבים שיש פנייה והם קוברים אותה במוקד. אני מנסה ליחצן את המוקד כי אני הייתי שם והוא עובד במקצועיות. לאט-לאט אנשים יאמינו במערכת ויפנו ישירות למוקד 106, אבל אני מוכן לעזור ולחזק".

2 צפייה בגלריה
בניין עיריית טבריה
בניין עיריית טבריה
בניין עיריית טבריה
(צילום: דניאל דדון)

למה אתה פועל בצורה הזאת?
"אני אוהב לעזור לאנשים, זה אצלי בדם. מספק אותי שתושב מרוצה ושמח. זה הסיפוק שלי. אני לא מקבל משכורת כחבר מועצה, אבל אני רוצה שאנשים ישמחו, ייהנו ויברכו אותי. זה מה שחשוב לי".
למרות שיש מי שרואים את עשייתו של שמעון כהן בצורה חיובית, ישנם תלונות רבות של עובדי עירייה שחושבים שזו לא הדרך. גורם בעירייה ביקר את דרך ההתנהלות של כהן וחברי מועצה נוספים. "יש חברי מועצה שכל אחד מהם מרגיש שהוא ראש עיר בפני עצמו", אמר הגורם, "הם מתקשרים לעובדים ועל פי חוק אסור להם בכלל לפנות לעובדי העירייה. כהן הקים חמ"ל משל עצמו. העובדים מפחדים וזה יצר מצב שהעירייה מתעכבת בביצוע פרויקטים. הוא עושה את מה שהוא אומר להם ובעקבות כך הוא מייצר מנהל לא תקין בתוך העבודה. המוקד לא יכול לעקוב אחרי פניות שנעשות. העובדים במקום לבצע את מה שצריך בסדרי העדיפויות הולכים לעשות משהו בשכונה אחרת כי שמעון כהן ביקש מהם".

קראו גם:

ביום חמישי האחרון, יו"ר ההסתדרות מרחב כנרת עו"ד אבי גבאי שלח מכתב חריף לראש העיר ולמנכ"ל העירייה שבו ביקש מהם שינחו את חברי מועצת העיר שלא יפנו ישירות לעובדי העירייה, מכיוון שזהו לא תפקידם.
חבר המועצה שמעון כהן מסר בתגובה: "אנחנו עושים את עבודתנו ואם אנחנו צריכים לדבר עם עובדי העירייה נדבר איתם במסגרת החוק".