מגננת למאמנת להתפתחות אישית
קרן עזר, נשואה לארז ואמא לעידו, אורי וגיל, משלבת בין שתי מקצועות - גננת ומאמנת להתפתחות אישית.
מה הביא אותך באמצע החיים לשנות מקצוע? "חקירת נפש האדם מרתקת אותי מהעשור השלישי בחיי. העשרתי את עולמי בקורסים רבים להתפתחות אישית ובעזרתם התחברתי לאני האמיתי שלי. גיליתי כוחות גדולים בתוכי שהיו חבויים ממני. עבודה פנימית סייעה לי לזהות שציור וכתיבה, מזינים אותי ומחברים אותי לנשמה. השיא בגילוי האני, היה בכתיבת הספר שלי 'אל העולם שלך' - סיפור מסע לגילוי עצמי. וכשאני מתחברת לעצמי דרך הציור".
איפה את מרגישה ששינוי המקצוע סייע לך ברמה האישית? "כשמתחברים למקום גבוה רוצים להניע עוד אנשים להתחבר לכוחות העמוקים שבתוכם, לכן למדתי ועדיין לומדת אימון אישי למבוגרים, ילדים ונוער. בשילוב הכלים הנוספים שרכשתי בשנים האחרונות, אני משמשת גשר לסביבה שלי, כיצד אפשרי להפסיק הרגלים רעים ולהתחבר להרגלים שיוצרים חיי שפע וסיפוק".
2 צפייה בגלריה
קרן עזר
קרן עזר
קרן עזר
(צילום: שרון צור)
איך את משלבת את החיים המקצועיים עם החיים המשפחתיים/אישיים שלך? "כשהתחברתי לאני האמיתי שלי למדתי איך להתנהל נכון, רכשתי כלים לחשיבה טובה ולהבנת חוקי החיים שסייעו לי לשלב בין ההתפתחות שלי להתפתחות המשפחה. אני הרבה יותר שמחה ומסופקת כי אני מחוברת לגירויים הנכונים לי, שמזינים אותי ולא לגירויים שקריים שזוללים אנרגיה. הבנתי שרוב העולם מנסה לקבל עונג בצורה לא נכונה שרק מעמיקה את הרגשת החיסרון והריקנות".
איך הסביבה הקרובה שלך הגיבה לרצון לשינוי? "הסביבה הקרובה בתחילה לא הבינה את הצורך העמוק שלי ללמידה אינסופית. התחברות אל החכמה הוא צורך מאוד עמוק שלי. ממש תשוקה. לומדת בעיקר לבד תחומים שמרתקים אותי ומשלבת את הידע בעשייה שמקבלת המון תמיכה ופירגון מהמשפחה והסובבים אותי".
מה המסר המרכזי שלך? "המסר שלי שנשים הן מלאות רגש וחכמה. ריבוי המשימות בעידן שלנו התיש את כוחן והעביר להן מסרים מבלבלים. הרבה נשים מחפשות את עצמן בחוץ. מבקשות להתחבר לעונג ולהרגיש טוב עם עצמן בעזרת עזרים חיצוניים. היופי האמיתי נמצא פנימה. תכירי את עצמך מבפנים, ואז התפקיד הנכון לך יתגלה ויטעין אותך בעונג אמיתי, כך שכל שאר המטלות יעשו בקלילות ושמחה פשוטה. אל תחפשי בחוץ. תחפשי בפנים".
האם את רואה את עצמך עושה שינוי מקצוע נוסף בעתיד? "אני קמה כל בוקר בהודיה גדולה לבוראי שמוביל אותי להתפתחות שמדויקת לי אני מקשיבה להדרכה שלו. ההתפתחות היא בשלבים ואין להאיץ בה. אם אצטרך לעשות שינוי, אזוז שוב מאזור הנוחות שלי. אני רואה רק חלק מהתמונה, בכל הסכמה שלי לנוע, הבורא מנסה להראות לי עוד רובד מהתמונה הגדולה. אנחנו הרבה יותר גדולים ממה שנדמה לנו".

מאדריכלית לקוסמטיקאית
ורד חכמון, נשואה ואמא לשלושה בנים, אדריכלית
מה הביא אותך באמצע החיים לשנות מקצוע? "עסקתי 10 שנים באדריכלות עד שיום אחד התלוויתי לאחותי להתרשמות מלימודי קוסמטיקה. הגעתי, התאהבתי והבנתי שזה המקום שלי. היום אני מרגישה שכשלקוחה מגיעה אליי אני יודעת לבנות לה תוכנית ממש כמו תוכנית אדריכלית של יסודות, בנייה ושלב הסיום".
איפה את מרגישה ששינוי המקצוע סייע לך ברמה האישית? "במשך שנים עבדתי בעולם של גברים וכיום אני עצמאית בעולם של נשים, נותנת השראה לנשים ואומרת בקול רם שאין סיבה לוותר על האמהות בשביל קריירה ולהיפך. אפשר לשלב את הדברים, לחלק את הזמן ולהגיע לתוצאות התפתחות אישית טובה מאוד".
2 צפייה בגלריה
ורד חכמון
ורד חכמון
ורד חכמון
(צילום: שרון צור)
איך את משלבת את החיים המקצועיים עם החיים המשפחתיים/אישיים שלך? "המשפחה תמיד תהיה אצלי במקום הראשון. אני מפנה זמן משפחה נטול גירויים כמו טלפון נייד או הפרעות אחרות. סופי השבוע מוקדשים רק למשפחה, באמצע השבוע אני זו שמוציאה את ילדיי מהמסגרות החינוכיות ומבלה איתם זמן איכות, כמו גם עם בעלי שאני תמיד זוכרת שאלמלא התמיכה המלאה שלו, כל ההתפתחות והקידום האישי שלי, לא היו יכולים להתקיים".
איך הסביבה הקרובה שלך הגיבה לרצון לשינוי? "תמיד נתפסתי כבן אדם מאוד ריאלי, היה ברור למשפחה סביבי שאמשיך לתואר שני, לימודים זה תוצר טבעי של החינוך שגדלתי עליו. תחילה במשפחה הרימו גבה, אבל כשראו שאני משקיעה בלימודים, קורסים והשתלמויות בארץ ובעולם, הם הבינו שהקוסמטיקה זהו מקצוע מאוד רציני שמצריך להעמיק בידע ובניסיון ומאז הם מפרגנים ותומכים בי מאוד".
מה המסר המרכזי שלך? "אני מאמינה שהקדוש ברוך הוא בורא כל בן אדם עם השליחות שלו. צריך להשתיק את רעשי הרקע ולעשות את מה שאנחנו מאמינים בו, להתחבר לצינור השפע. יש ליקום נטייה תמיד לסדר את הדברים בדיוק מופלא".
האם את רואה את עצמך עושה שינוי מקצוע נוסף בעתיד? "ממש לא! אני מרגישה שמצאתי את שאהבה נפשי, אני מונחת במקום הנכון והטוב עבורי".
פורסם לראשונה: 20:24, 08.03.20