המאבק להקמת שדה התעופה הבינלאומי המשלים לנתב"ג בנבטים עולה מדרגה.
לקראת הכרעתה הקרובה של הממשלה בדבר הקמת נמל תעופה בינלאומי נוסף, חתמו בימים האחרונים ארגוני סביבה וחברה בישראל על אמנה חדשה המדגישה את הסכנות הסביבתיות הטמונות בהקמת שדה תעופה בינלאומי באזור רמת דוד שבעמק יזרעאל.
החלטה שכזו, טוענים יוזמי האמנה, תוביל לפגיעה קשה במרחב הכפרי, בשטחים החקלאיים ובאזור עמק יזרעאל, בכלל, ולפגיעה חמורה בשטחים הפתוחים ובערכי טבע שאין להם תחליף.
עוד טוענים יוזמי האמנה כי הקמת שדה תעופה בעמק יזרעאל תחייב הקמת תשתיות חדשות, בכללן מסילת רכבת ורשת כבישים ומחלפים, אשר יחריפו את הפגיעה הקשה באזור עמק יזרעאל.
ארגוני הסביבה קוראים לממשלה להקים את שדה התעופה המשלים לנתב"ג בנבטים שבנגב, וזאת לאור היותו של המיקום המועדף מבחינה סביבתית. יוזמי האמנה מציינים כי הקמת שדה התעופה בנבטים במתחם בסיס חיל האוויר במקום עדיפה על כל חלופה אחרת בשל התשתיות הקיימות במקום, מה שיחסוך למשק הישראלי מיליארדי שקלים.
בנוסף, מציינים אותם גורמים, כי הקמת שדה התעופה בנבטים היא הזדמנות אדירה לפיתוח כלכלי וחברתי בנגב, אשר תביא ליצירתן של כ־30 אלף משרות עבודה בתחומים שונים.
החלטה גורלית
"מדובר בהחלטה חסרת תקדים", אמר השבוע יוהן אטלן, מנכ"ל מועצת הנגב, "שעשויה להשפיע על העתיד של כלל תושבי המדינה. העובדה, כי כל כך הרבה ארגוני חברה וסביבה, כולל מומחים מהאקדמיה, תומכים בהקמת נמל תעופה אזרחי בנבטים, מעידה על הקונצנזוס הגורף שיש לא רק בקרב כלל ראשי רשויות בנגב ובקרב מקבלי החלטות. אנו משוכנעים שהממשלה תפעל לקדם את ההחלטה האמיצה והחשובה ביותר לטובת תושבי האזור ולטובת מדינת ישראל".
קראו גם:
מהחברה להגנת הטבע נמסר: "מכל הבחינות, כלכלית, חברתית, סביבתית ואקולוגית, יש עדיפות ברורה וחד משמעית לחלופת נבטים".
לדברי חגי רזניק, ראש מכון "ריפמן" לפיתוח הנגב, "אנו, בדואים ויהודים במכון ריפמן, הצגנו במחקר מעמיק את התועלת שבהקמת שדה בנבטים לנגב כולו. זהו מעשה מנהיגותי ממעלה ראשונה, ואין לי ספק שיישנה את פני הנגב בדגש על החברה הבדואית שנמצאת לפני אתגרים עצומים".
בתוך כך פתח באחרונה מטה מאבק התושבים למען הקמת נמל התעופה בנבטים במבצע החתמה המוני על עצומה הקוראת לממשלה לקבל את ההחלטה להקים את שדה התעופה בנבטים. עד כה חתמו על העצומה 4,000 איש.