מרכז רפואי צפון (פוריה), בשיתוף משרד הבריאות, פועלים להקדים את פתיחתו של מרכז שיקום הלמסלי כבר לחודש יוני 2024. המרכז עומל מול הרשויות השונות והספקים על מנת לתת פתרון לנזקקים לשיקום המתגוררים בצפון ונאלצים לנסוע לטיפולים במרכז.
1 צפייה בגלריה
מרכז השיקום הלמסלי. הבנייה נמצאת בשלבי סיום
מרכז השיקום הלמסלי. הבנייה נמצאת בשלבי סיום
מרכז השיקום הלמסלי. הבנייה נמצאת בשלבי סיום
(צילום: מסד עוז ניהול הנדסה)

כיום ישנו מחסור חמור במיטות אשפוז בצפון, כרבע מהממוצע הארצי ביחס למספר התושבים. מחסור זה החריף על רקע הנפגעים הרבים במלחמת חרבות ברזל ולכן משרד הבריאות יחד עם המרכז הרפואי פועלים להקדים את פתיחת מרכז שיקום הלמסלי.
פרופ' ארז און, מנהל המרכז הרפואי צפון: "מרכז השיקום החדש יהווה פתרון לאנשים שעד היום נאלצו לבחור בין להמתין למקום באחת ממחלקות השיקום הספורות הקיימות בצפון, לנסוע למרכז, או במקרים מסויימים אף לוותר על השיקום. מצוקת מיטות האישפוז החריפה עם פריצת המלחמה ואנו מסייעים בקידום הפתרון".
מרכז שיקום הלמסלי הוא מבנה בגודל של 24,000 מ"ר ויכלול 162 מיטות אישפוז בחמש מחלקות, כולל שיקום ילדים, שיקום נוירולוגי, שיקום אורתופדי, שיקום גריאטרי, שיקום לב ושיקום ריאות. נוסף לאלו תהיה בו גם מחלקה לשיקום יום. מרכז השיקום, מעצם היותו ממוקם בתוך מרכז רפואי ייתן מענה לכלל הצרכים הרפואיים של המטופלים בו, בין אם הם חיילים או אזרחים.
תהליך הבינוי נמצא בשלבי הגמרים ובמרכז הרפואי עוסקים כבר בהצטיידות. מבחינת כוח אדם במרכז רפואי צפון כבר החלו בקליטת אנשי צוות מכל התחומים: רפואה, סיעוד, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, פסיכולוגיה, קלינאות תקשורת ומנהל. במרכז הרפואי צופים כי בשבועות הקרובים יצא מכרז לבחירת מנהל למרכז השיקום.

קראו גם:

עד לפתיחתו של מרכז השיקום מרכז רפואי צפון החליט לקדם פתרון מיידי באמצעות פתיחה מהירה של מחלקת שיקום יום שבעתיד תהווה חלק ממרכז שיקום הלמסלי. המחלקה לשיקום יום, שבינתיים תמוקם במבנה השיקום הגיריאטרי, היא סנונית ראשונה לקראת הקמת המרכז הגדול ובמרכז הרפואי רואים בפתיחתה שרות חיוני בעת הזאת.
פרופ' און מוסיף: "מרכז שיקום הלמסלי יהווה מהפכה של ממש בתחום השיקום בצפון, אבל מעבר לכך הוא יביא מאות מקומות תעסוקה, יחזק את האוכלוסיה במרחב ואת כל האזור הצפון מזרחי של מדינת ישראל. אנחנו גאים להוביל את הפרוייקט המיוחד הזה ומצפים לראות את המטופלים מתחילים להגיע כבר למחלקת שיקום יום".