בחירות 2023 בעמק יזרעאל: תגובות רבות ומפרגנות ברחבי העמק למסמך 11 הנקודות שחיבר והפיץ השבוע המועמד לראשות המועצה האזורית עמק יזרעאל שמוליק דודאי.
1 צפייה בגלריה
שמוליק דודאי
שמוליק דודאי
שמוליק דודאי
(צילום: נחום סגל)
מהמטה של דודאי נמסר כי לאחר תקופה ארוכה שבה נשמעו טענות מצד תושבות ותושבים בעמק יזרעאל על כך שהמועמדים לראשות המועצה אינם עוסקים בסוגיות החשובות של שמירה על דמוקרטיה – המועמד הראשון שבחר להתייחס לנושא, בין היתר בעקבות אירועי יום כיפור בתל אביב הוא שמוליק דודאי.
במסמך שכותרתו '11 עקרונות שנועדו לבסס חיים משותפים המבוססים על רוח מגילת העצמאות בישובים ובקהילות עמק יזרעאל' מפרט דודאי את תפיסת עולמו ומציע כללי יסוד שניתן להתלכד סביבם ולשמור בעזרתם על צביון החיים בעמק. בין היתר נכתב במסמך: "אל מול הגופים השונים במרחב המועצה וכל שכן מחוצה לה – תשמש המועצה קיר מגן ותסייע בידי התושבים לשמור על צביון החיים המשותפים שבו בחרה הקהילה שלהם".
בסעיף מספר 8 נכתב: "לא תתאפשר בתחומי המועצה אפליה או פגיעה בזכויות של איש.ה על רקע כלשהו: מוצא, אמונה, מגדר, דעות, השתייכות אזרחית או פוליטית ועוד".
דודאי חותם את המסמך בסעיף המשמעותי ביותר וקובע: "כראש המועצה הבא, אפעל להנכיח בחיינו המשותפים ובכל מסגרות החינוך את עקרונות מגילת העצמאות של מדינת ישראל. הם היו ויישארו הבסיס לחיים לאור תפיסת העולם היהודית, הדמוקרטית והליברלית, שהביאה את ישראל להישגים יוצאי דופן ב-75 שנות קיומה".

קראו גם:

בעקבות התגובות המעודדות שקיבל אמר שמוליק דודאי: "בעקבות פניות רבות שקיבלנו מתושבים, הפצתי את המסמך שנשען על שלושת עמודי התווך של החזון שהצגתי לתושבות ותושבי עמק יזרעאל. יש לנו ציבור איכפתי ומסור, שאוהב את צביון החיים שהוא בחר בו וחי על פיו. אני מאמין שיש במסמך הזה תשובה טובה שתאפשר לכל קהילות עמק יזרעאל לחתום עליו בשתי ידיים ובלי כל היסוס. יש פה מענה למועצות אזוריות נוספות שאני בקשר איתן ושמתמודדות עם בחירות בתקופה מאתגרת. נדאג להנחיל לכל תלמידות ותלמידי העמק את עקרונות מגילת העצמאות, כי היא גאוותנו והבסיס שעליו הוקמה המדינה היקרה לכולנו".