בחירות 2023 בעפולה: אלפי תושבי העיר עפולה קמו הבוקר לשילוט בצמתי העיר המעלה את השאלה: עפולה לאן? מאחורי הקמפיין עומד המועמד לראשות העיר שלמה מליחי, שמספר: "הבחירות הקרובות בעפולה הן החשובות ביותר מאז הקמתה. אבי אלקבץ, המנסה להבטיח את כוחו הפוליטי, מנצל את יתרון הנאמנות האלקטורלית, ו'מיבא' אוכלוסיות חלשות ומוקירות תודה לעיר.
2 צפייה בגלריה
שלט בחירות של שלמה מליחי
שלט בחירות של שלמה מליחי
שלט בחירות של שלמה מליחי
(צילום: פרטי)
"כל עיר חפצת חיים מבקשת למשוך אליה אוכלוסיות חזקות, במקרה של עפולה, אלקבץ נותן תמריצי ענק בדמות הסכמים, מוסדות, תמיכות, מבנים והיתרים כדי למשוך אוכלוסיות חלשות, התורמות מעט לכלכלת העיר ודורשות הרבה ממערכת הרווח. האוכלוסייה שמגיעה לא אשמה, אני מפנה אצבע מאשימה כלפי ראש העיר שמוביל מדיניות שעושה הכל בכדי להביא אותם לעיר, בהכרח על חשבון התושבים הקיימים ברשות".
לדברי מליחי ל'דיל של אלקבץ' יש מחיר חברתי, כלכלי וציבורי יקר הכולל הורדת הרמה הסוציואקונומית של העיר, דחיקת אוכלוסיות קיימות ממקום מגוריהם ושינוי אורחות החיים בשכונות שלמות בעיר כדוגמת גבעת המורה ועפולה עילית.

2 צפייה בגלריה
חבר מועצת העיר שלמה מליחי
חבר מועצת העיר שלמה מליחי
שלמה מליחי
(צילום: שרון צור)
קראו גם:

"יש פה העלמת עין ברורה של הרשות 'מוועדות קבלה' למגורים בשכונות שהקהילה החרדית מבקשת לנכס לעצמה, הורדה מכוונת של ערך הדירות לשכירות ולרכישה, דחיקתם החוצה של תושבי המקום המקוריים. בשנת 2021 אחוז החרדים בעיר עמד על 10%, קצב הריבוי של אוכלוסיית עפולה כולה עומד על 3.7%, של המגזר החרדי בעיר הוא עמד על 11.8%. בתוך חמש שנים אנו צפויים להגיע ל למעלה מ 15% חרדים ברשות, יותר מאחוזם הכללי באוכלוסייה. אני אביא תוכנית משמעותית, שגורסת שעוד אפשר לשנות. זה לא מאוחר. אנחנו יכולים לבחור אם להתרסק כמו טבריה או לזנק כמו יוקנעם", אמר מליחי.