בעקבות פניית משרד עו"ד תומר ורשה לרשות האוכלוסין, למועצה לגפן ויין ולשר החקלאות, אושרה הארכת שהייתו בחצי שנה של יינן יקב הרי גליל (מאוסטרליה), מייקל אברי, בשל עבודתו תחת אש וקרבתו של היקב לגבול הצפון. היקב יבקש להאריך את שהייתו לתקופה נוספת בשל התארכות הלחימה.
2 צפייה בגלריה
הכרמים של יקב הרי גליל
הכרמים של יקב הרי גליל
הכרמים של יקב הרי גליל
(צילום: יערה וקסלבאום)

בימים בהם היקב – כמו מפעלי חקלאות רבים בדרום ובצפון – מצוי באי וודאות והתמודדות עם לחימה באזורו, היה ברור כי יש לסייע בכל אופן שניתן ובהתאם להאריך את האשרה של יינן היקב, בחמש השנים האחרונות, שסייע ליקב לגדול וכעת – תחת אש – מסייע בהתמודדות.
היקב הוא טרואריסטי איכותי וכרמיו ממוקמים רק בגליל העליון בגבול לבנון לאורך רכס הרי הגליל ומעסיקים כ24- עובדים מרחבי הגליל העליון. הכרמים נמצאים באזורים שתחת אש בימי הלחימה: מנרה, יפתח, רמות נפתלי, יראון, כרם מתתיהו, ומלכיה.
יקב הרי הגליל מייצר יינות ישראלים כשרים, איכותיים במיוחד, המשתתפים בתחרויות בינלאומיות, זוכה בפרסים יוקרתיים, ומדובר ביקב המוכר בארץ ובעולם.
כאמור, היקב ממוקם מרחק של מאות מטרים בלבד מגבול לבנון. כידוע לכולנו, ביום 7.10.23 השחור פרצה מלחמת חרבות ברזל בעקבות מתקפה אכזרית וברברית כנגד מדינת ישראל ואזרחיה. כמו כן, מיד בסמוך לכך החל ה פעילות מלחמתית בגבול הצפון.
כבר ביום 16.10.23 בעקבות התחממות המצב הביטחוני בגבול הצפון – שמאז רק החמיר – הודיעו צה"ל ורשות החירום הלאומית על פינוי יישובי הצפון. הדבר הביא לפינויים של רבים מעובדי היקב אשר התגוררו באזור, ומעל לכל גרם להגעה ליקב להיות משימה קשה במיוחד המצריכה קבלת אישור גורמי ביטחון על בסיס יומי.
מטבע הדבר מקשה עד מאוד על פעילות היקב, שכן עובדים רבים שגויסו נעדרים מעבודתם וכן עובדים נוספים חוששים להגיע ליקב, מטעמים מובנים לחלוטין.

2 צפייה בגלריה
הכרמים של יקב הרי גליל
הכרמים של יקב הרי גליל
הכרמים של יקב הרי גליל
(צילום: יערה וקסלבאום)
קראו גם:

לאור זאת, בימים אלו מייקל והצוות שלו, מחכים כל בוקר לקבלת אישור מיוחד מהצבא האם יוכלו להגיע באותו יום ליקב. במידה והדבר מתאפשר, הרי שהם מגיעים ליקב בכדי קודם כל לייצר יין איכותי ללא פשרות למרות המצב. לעיתים למרבה הצער, אף באמצע היום מופסקת העבודה בצל איומים ביטחוניים ממשיים והעובדים נאלצים להתמגן במרחבים מוגנים במקרה הטוב או לפנות את היקב במקרה הרע.
עו"ד תומר ורשה אמר: "אנו שמחים שהרשות ובראשה המנכ"ל אייל סיסו, מצאה להתחשב ביקב לאור הנסיבות הקשות אליהן נקלע. בכוונתנו לבקש בהמשך הארכה נוספת ליינן היקב שתאפשר ליקב להתרכז בצמיחה ושגשוג כפי שהיה קודם לכן".
מנכ"ל יקב הרי גליל מר שאולי בן ערב אמר: "המלחמה יצרה נסיבות חריגות שהבליטו את מחויבותו הרבה של מייקל הן ליקב עצמו והן למדינת ישראל, גם תחת אש, בנוסף לפעילותו הפורה בייצור יין מקומי איכותי, יקב הרי הגליל שם לעצמו כמטרה להוביל חזון לעתיד בר קיימא, והדבר מיושם, ע"י מייקל, ביקב ובכרמיו, בכך מבטיח היקב את עתיד החקלאות, הארץ והטבע וכן מוסיף לגאווה הלאומית בחקלאות מתוצרת מקומית".