בגליל העליון נערך השבוע, ביוזמת עיתון 'ידיעות טבריה וקרית שמונה', מפגש חביב בין רעיה בלחסן מכפר בלום, אלמנתו של מפקד סיירת צנחנים איתן בלחסן ז"ל והיום אשת יחסי ציבור, לבין האישה שהיא נקראת על שמה - רעיה בן-צבי מקיבוץ דן.
2 צפייה בגלריה
רעיה בלחסן ורעיה בן-צבי
רעיה בלחסן ורעיה בן-צבי
רעיה בלחסן ורעיה בן-צבי
(צילום: אביהו שפירא)
"המפגש היה נחמד ומרגש", אומרת בלחסן, "זה לא כמו שאני פוגשת סתם מישהי שיש לי ולה את אותו שם. זה גם שם מיוחד וגם יש מאחוריו סיפור נחמד".
בלחסן (52), הבת השלישית במשפחה, נקראה בשם רעיה, לאחר שאביה זיו גורדון (81), שחקן הפועל קרית שמונה בעברו, נפצע - ומי שטיפלה בו בשיקום היתה רעיה בן צבי, פיזיותרפיסטית במקצועה. גורדון, שהתרשם מהטיפול המסור, החליט לקרוא לבתו רעיה על שמה. "בשיקום שלו רעיה היתה הפיזיותרפיסטית שטיפלה בו והם התיידדו", מספרת בלחסן, "אמא שלי היתה בהיריון ואז כשהודיעו לאבא שלי שנולדה לו עוד בת, הוא היה קצת מבואס אבל קיבל את זה באהבה. הוא בא לאמא שלי ואמר לה 'אני רוצה שיקראו לה רעיה'. היא אמרה לו: 'מה זה רעיה, זה שם של רוסייה', אבל בסוף היא התרצתה".
את אהבת את השם?
"אהבתי את הסיפור שעומד מאחוריו. בסך הכול זה לא שם רגיל, יש לו עוצמה. כשאני אומרת לאנשים שקוראים לי רעיה אני מקבלת המון פידבקים מאנשים שאומרים לי איזה שם יפה ומיוחד. בקרב הרוסים משמעות השם רעיה היא ראיסה - אישה חזקה, אצל הערבים המשמעות שלו זה דגל ובעברית זה שם שמסמל חברות ורעות. אני שמחה שיש לו משמעות ולא סתם. אני התרגלתי לשם ולא היה לי איתו שום עניין, יש בו איזו כבדות אבל הוא כנראה מתאים לי. הסיפור עובר במשפחה וזה נחמד. זה נחמד גם שרעיה בן-צבי שנקראתי על שמה, חיה ופעילה ובאנרגיות טובות. כולם מרוצים".

2 צפייה בגלריה
רעיה בלחסן ורעיה בן-צבי. שם עם עוצמה
רעיה בלחסן ורעיה בן-צבי. שם עם עוצמה
רעיה בלחסן ורעיה בן-צבי. שם עם עוצמה
(צילום: אביהו שפירא)
קראו גם >>>

"כשבחרתי במקצוע של הפיזיותרפיה, זה היה מקצוע שנוגע בבן אדם, שמנסה להקל עליו את הכאבים ועושה הכול מהלב", מספרת בן-צבי, שהיתה המנהלת של המכון לפיזיותרפיה של שירותי בריאות כללית בקרית שמונה והיום מאמנת פילאטיס והתעמלות לנשים בגיל השלישי, "כשטיפלתי באבא של רעיה, אמא שלה היתה בהיריון ואבא שלה מאוד התרשם מהטיפול שהענקנו לו ובעקבות זה הוא החליט לקרוא לבת שלו רעיה על שמי".
גם בן-צבי התרגשה מהמפגש: "זה תמיד מרגש כשאני בחיים וקוראים על שמי שמות של תינוקות. רעיה בלחסן היא לא היחידה, יש עוד תינוקת בעין קניה שהיא כבר גדולה שגם לה קוראים רעיה על שמי".