הסופר, המשורר ואיש החינוך מעפולה עמנואל בן סבו קיבל את 'אות יוסף באו' לתרבות ולחברה. הפרס נושא את שמו של יוסף באו - צייר חלוץ האנימציה בישראל, פרסומאי, מאייר, סופר, משורר, מו"ל וחוקר השפה העברית.
2 צפייה בגלריה
עמנואל בן סבו
עמנואל בן סבו
זוכה הפרס, המשורר עמנואל בן סבו והמשוררים הרצל ובלפור חקק
(צילום: ד"ר רינה בן סבו)

יחד עם בן סבו קיבלו את האות: המשוררת אסתר דגן קניאל, הסופר והמשורר אשר וינשטיין והסופרת שמחה סיאני.
הטקס נערך במוזיאון יוסף באו בתל אביב ואת הפרס העניקו בנותיו, הסופרות צלילה והדסה באו, יחד עם המשוררים בלפור והרצל חקק.
באו הוא זוכה אות 'המציל היהודי' מטעם ארגון בני ברית העולמי, עובד במוסד הישראלי, אשר נשא את אהבת חייו, רבקה כשהוא מחופש לאישה בגטו פלשוב, סצינה שמככבת בסרט הנודע: "רשימת שינדלר", באו ממאהביה הגדולים של מדינת ישראל.

2 צפייה בגלריה
עמנואל בן סבו
עמנואל בן סבו
ארבעת זוכי הפרס עם המשוררים, הרצל ובלפור חקק, והאחיות הדס וצלילה באו
(צילום: ד"ר רינה בן סבו)
קראו גם:

המשורר בלפור חקק, יו"ר אגודת הסופרים העבריים במדינת ישראל לשעבר, נימק את הבחירה בבן סבו: "עמנואל הוא סופר ומשורר, שמסור לחברה הישראלית. הוא מבטא את רוח עַמנו ובתרומתו לילדי ישראל. בפעילותו רבת השנים הוכיח את עוצמת הנשמה היתרה, ומעשיו משקפים את החוסן והיופי של החברה שלנו. גם כתיבתו מוקדשת לנושאים של זהותנו: סיפורי מכוֹרה ואהבת מולדת, סדרת ספרים המוקדשים לשואה ומיועדים לילדים. עמנואל וכל הזוכים האחרים מבטאים את המארג של הנרטיב הישראלי. הזהות המשותפת של כולנו, קולה של התרבות העברית המהדהדת לאורך דורות".
בתעודת ההוקרה שקיבל עמנואל בן סבו נכתב: "עמנואל בן סבו מחנך, משורר, סופר, פובליציסט ועיתונאי תרם במשך למעלה משנות דור לחינוך ולטיפוח ילדי ישראל כמנהל חינוכי בפנימייה טיפולית, חינך לאהבת הספר והיצירה. לצד ספרי הפרוזה והשירה בולטת סדרת ספרי - ילדים מעצבי זהות ייחודיים בנושאי השואה, התקומה ותחיית העם היהודי השב למכורתו. ייסד את הוצאת ספרי האיכות 'עכשיו אפשר' - בית ליצירה ישראלית".