אבל כבד בעפולה על לכתה בטרם עת של פנינה ברזאני ז"ל, אחת מהדמויות המוכרות בעיר שהלכה בשבוע שעבר לעולמה. היא נפטרה בדמי ימיה בגיל 46 לאחר שנלחמה בגבורה בחמש השנים האחרונות במחלת הסרטן והותירה אחריה את משפחתה המורחבת, בעלה ושלושת ילדיה עצובים ודואבים.
2 צפייה בגלריה
פנינה ברזאני ז"ל
פנינה ברזאני ז"ל
פנינה ברזאני ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

פנינה ברזאני ז"ל נולדה וגדלה בעפולה, היא התחנכה בבית הספר 'יהודה'. חברותיה סיפרו במהלך ימי השבעה שהיא הייתה תלמידה טובה ושקטה ונחלצה תמיד לעזרת חברותיה. לאחר שסיימה את לימודיה התחתנה עם בעלה שי ועבדה יחד איתו, מבוקר עד ערב, בעסק המשפחתי 'בראזני תבלין וטבע' בעפולה.
"היא הייתה בת זקונים ומאוד קשורה להורים שלי", ספדה לה אחותה רחל בן חנן, "היא הייתה טובת לב ורחמנית. היא הייתה עושה המון מעשי חסד, חלקם אנחנו יודעים וחלק לא. היא כל הזמן תרמה לאנשים לפני החגים. היו אנשים שהיא הייתה תורמת להם באופן קבוע והייתה מוסיפה דברים מהחנות ודברי מתיקה. היא טיפלה בשלושת ילדיה במסירות".
לפני חמש שנים חלתה ברזאני במחלת הסרטן והתמודדה בגבורה. בתקופת מחלתה בתה הבכורה אביה בת ה-21 טיפלה בה במסירות נפש. "היא סמכה עליה שהיא בקרבתה אז היא הייתה רגועה ושלווה".
בימים הראשונים לאחר גילוי המחלה תרמה לה אחותה רחל מח עצם: "היא אמרה שיש לה בעיה בדם, הושטתי לה את שני הידיים ואמרתי לה ש'אם יש בעיה בדם אני אתן לך' ואני תרמתי לה את מח העצם. הטיפולים היו מאוד קשים והיא הייתה אמיצה והתמודדה בגבורה".
לאורך כל תקופת מחלתה במשך כמעט חמש שנים היא הסתירה את דבר מחלתה מאמה כדי לא לצער אותה. "היא עשתה כיבוד הורים מאוד גדול", מספרת האחות, "רק בשנה האחרונה אמא שלי ידעה שהיא חולה ולא את כל הפרטים. היה הכי חשוב לה לא לצער אותה ושאמא לא תראה אותה במצב הזה. הייתה מישהי שבאה אליה באופן קבוע וקוראת תהילים ומתפללת לצד מיטתה כל יום. היא הייתה מאוד צדיקה וניסתה בכל דרך להישאר בדרך שלה של התפילות. תמיד שבאו אליה היא ביקשה שיקראו תהילים. היא אמרה שהיא חיה בזכות התפילות של האנשים שמתפללים עבורה".

2 צפייה בגלריה
פנינה ברזאני ז"ל
פנינה ברזאני ז"ל
פנינה ברזאני ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
קראו גם:

בשבוע האחרון מצבה הרפואי הידרדר וביום רביעי בלילה כ"ב בשבט, 31 בינואר היא הלכה לעולמה מוקפת בבני משפחתה. "בט"ו בשבט היא התקשרה אלי וקראה לי שאבוא כי היא רוצה להיפרד ממני. היא אמרה לי 'עוד יום יומיים אני הולכת' ואז היא ביקשה לראות את אמא שלי ונפרדה גם ממנה. גם הבן שלי מאוד קשור אליה וביום רביעי הוא בא להיפרד ממנה וקרא קריאת שמע לצד מיטתה".
היא הותירה אחריה את בעלה שי ושלושת ילדיה אבירם, אביה ונריה. אחיה שלמה קרייטנברג הוא גבאי בית הכנסת הגדול בעפולה.