נבו שדו (21) היה מוכר עד לאחרונה בעיקר כבן של ערן שדו, מאמן הכושר של נבחרת ישראל, אבל עכשיו הוא ידוע בזכות עצמו – בעיקר אחרי השלושער שכבש בניצחון 2:5 של הפועל נוף הגליל על הפועל אום אל־פאחם לאחרונה.
3 צפייה בגלריה
נבו שדו
נבו שדו
נבו שדו
(צילום: שרון צור)

שדו ג'וניור שיחק עד כיתה ח' באסי גלבוע, ומשם עבר לנוף הגליל, אצלה שיחק בנערים ג' וסיים כמלך השערים של הקבוצה (21 בכל המסגרות) וכמצטיין מחלקתי. מכבי חיפה זיהתה את הפוטנציאל וצירפה אותו לקבוצת הנערים ב' שלה, שגם בה הציג יכולת כיבוש נהדרת (24) לצד שחקנים כמו סתיו נחמני ולירוי גבאי, שהיו כוכבי הקבוצה. שדו, שהוזמן בזכות יכולתו לנבחרת הנערים, פתח נהדר את העונה הבאה בנערים א' של מכבי חיפה עם 11 שערי ליגה, אבל אז הגיע משחק מול מכבי נתניה, שבו הוא החליק ופרק את הכתף.

3 צפייה בגלריה
ערן שדו
ערן שדו
האב המפורסם ערן שדו
(צילום: שרון צור)

הפציעה השביתה אותו לחודשיים, וזו הייתה נקודת מפנה בקריירה. השיקום לא הצליח, אבל למרות זאת הוא חזר לשחק. את העונה הראשונה בנוער הוא העביר בנוף הגליל, ששרדה בליגת העל בזכות הקפאת הירידות בגלל הקורונה. בעונה השנייה הוא חזר לחיפה וכבש צמד במשחק האליפות מול הפועל ת"א, ובשנה השלישית נשאר כחריג גיל וכבש עשרה שערים. בעונה שעברה חזר לנוף הגליל, הפעם לקבוצה הבוגרת. הוא פתח טוב את העונה, אבל בהמשך שיחק פחות ואפילו לא נכלל בסגל שמונה מחזורים. אלא שהוא לא נשבר ולקראת סוף העונה הוא היה גורם משמעותי בהישרדות של נוף הגליל בליגה הלאומית, כנגד כל הסיכויים.
את העונה הנוכחית הוא פתח נהדר עם שער ניצחון על הפועל כפר־סבא, פנדל שסחט בתוספת הזמן והוביל לניצחון על קריית שמונה וכאמור השלושער נגד אום אל־פאחם. שדו הוא שחקן כנף ימין עם רגל שמאל ויש לו הרבה תכונות טובות, על המגרש ומחוצה לו. הוא מגיע להמון מצבי הבקעה גם מעמדתו כמגן שמאלי, לפעמים אפילו יותר מאשר החלוצים. בנוסף, הוא בחור שקט בעל אופי חזק שעובד קשה ולא מוכן שהאבא שלו יתערב. בסיום אחד המשחקים, שבמהלכו ערן צעק מהיציע, נבו כעס עליו וביקש ממנו שלא יתערב יותר.

אימונים בסלון של זהבי

ערן שדו נחשב לאחד ממאמני הכושר המוערכים בישראל. הוא עבד שנים ארוכות בקריית שמונה ובמכבי חיפה, ואז עבר לסין עם ערן זהבי והיה למאמן הכושר של גוואנגז'ו. בתקופת הקורונה הוא העביר אימונים אישיים לדיא סבע ולזהבי, בסלון ביתו של האחרון. למרות הקשרים שלו בכדורגל הישראלי, הוא מעולם לא השתמש בהם לטובת קידום הקריירה של נבו.
יוסי ג'נח אימן את נבו בנערים א' של מכבי חיפה, בעונת הזכייה בגביע המדינה, ויש לו רק מחמאות על הכישרון הצעיר: "נבו עשה איתי עונה פנטסטית. הייתה עונה עמוסה, מקום שני בליגה, והוא פתח בהרכב לאורך כל העונה חוץ מאשר בחודשיים של הפציעה. נבו שחקן דינמי, אחד שלא מפחד מהכדור, עובר באחד על אחד מתי שהוא רוצה. שחקן של עבודה קשה שהתמודד עם בעיות פיזיות לא קלות, אבל תמיד ראשון באימוני כושר. כבר אז ראיתי שהוא בדרך הנכונה ככדורגלן, הוא עבר לנוער בהצלחה ולא היה לי ספק שיגיע גם לבוגרים. אני מאמין שתהיה המשכיות, כי יש לו אופי טוב. המשפחה שלו השקיעה בו המון, ואני צופה לו הצלחה גדולה".

3 צפייה בגלריה
גיל ברעם
גיל ברעם
מנכ"ל הפעול נוף הגליל גיל ברעם
(צילום: אלעד גרשגורן)
קראו גם:

גיל ברעם, מנכ"ל נוף הגליל שמכר בזמנו את שדו למכבי חיפה ועכשיו רכש את הכרטיס שלו בחזרה, סיפר: "אני חושב שמדובר בילד מצוין שעובד מאוד קשה, אנחנו רואים בו שחקן מוביל במועדון שלנו גם בעתיד. אני בטוח שהוא יגיע לרמות הכי גבוהות. הוא מקצוען אמיתי, אתה לא שומע אותו, אף פעם לא מתלונן. עובד סופר קשה, כמו משוגע, תמיד ממוקד מטרה – ואלה הסיבות שקנינו אותו בחזרה, יש לו פוטנציאל אדיר. הוא מתפקד כמגן שמאלי, אבל כבש כבר ארבעה שערים עד המחזור העשירי. אין לי ספק שמדובר בשחקן שידבר חזק ברמות הגבוהות".