שרת התחבורה מרב מיכאלי סיירה השבוע במקטע הצפוני של כביש 65, ובחנה את הסכנות הטמונות בו. השרה הצהירה בביקור כי היא תפעל לשדרוגו של הכביש וכי הוא עומד בראש סדר העדיפויות של משרד התחבורה.
2 צפייה בגלריה
כביש 65
כביש 65
השרה מקבלת הסברים
(צילום: יוסי צ׳וסחא)
הכביש שמשתרע בין מחלף גולני לצומת דברת וגבה בתקופה האחרונה לא מעט קורבנות בתאונות דרכים, הוא כביש ישן, חד נתיבי, פקוק ומסוכן שפוגע כבר שנים באיכות חייהם של תושבי האזור. עד כה הושקעו מיליוני שקלים בתכנון שדרוג הכביש ועלותו הכללית של סלילתו ככביש רחב ובטוח לתנועה עומדת על כ־800 מיליון שקלים.
כזכור, שדרוג הכביש לא נכלל בסופו של דבר במסגרת תקציב המדינה לשנת 2022, אך שרת התחבורה הצהירה עם כניסתה לתפקיד כי היא תפעל לשינוי סדר העדיפויות בטיפול בכבישים כאשר כביש 65 נמצא בראש סדר העדיפויות והוא ייכנס לתוכנית החומש הקרובה של משרד התחבורה לשנים 2024-2023.
ביקור השרה החל בסיור לאורך כביש 65 מאילניה, דרך בית קשת ועד לצומת כפר תבור. לאחר הסיור נערכה פגישת עבודה במועצה המקומית כפר תבור בהשתתפות מנכ"ל נתיבי ישראל נסים פרץ וצוות משרדו. כמו כן נכחו בפגישה ראשי הרשויות הסמוכות לציר 65, עודד הלפרין ראש המועצה המקומית כפר תבור; ניצן פלג ראש המועצה האזורית שער הגליל; זכריא נאבסו ראש המועצה המקומית כפר כמא; אייל בצר ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל; מאזן עדוי ראש המועצה המקומית טורעאן ועבד זועבי סגן ראש המועצה האזורית בוסתן אל מרג'.
2 צפייה בגלריה
כביש 65
כביש 65
השרה בפגישה עם ראשי הרשויות
(צילום: יוסי צ׳וסחא)
קראו גם >>>
ראש המועצה המקומית כפר תבור עודד הלפרין: "ביקור שרת התחבורה יחד עם בכירי המשרד ומנכ״ל נתיבי ישראל הוא עוד צעד משמעותי בדרך לשדרוג כביש 65. לישיבה במועצה המקומית הצטרפו ראשי רשויות מכל האזור אשר מייצגים את כלל המגזרים, דבר שממחיש לשרה את החשיבות האדירה של שדרוג הכביש למרחב כולו. לאחר שהשרה ראתה במו עיניה את הסכנה שתושבי האזור נאלצים להתמודד איתה יום-יום, לצד האמירה החד משמעית מצד נתיבי ישראל על מסוכנות הכביש, אני בטוח שבקרוב נראה תוצאות בשטח. אני מבקש להודות לשרת התחבורה שהגיעה לביקור החשוב ולניצן פלג ששיתוף הפעולה ההדוק בינינו בנושא הוא מכפיל כוח במאבק".
מנכ"ל נתיבי ישראל נסים פרץ פירט בביקור על ההשקעות הרבות שכבר נעשו עד כה בשדרוג הכביש. ראש המועצה האזורית שער הגליל ניצן פלג אמר לאחר הביקור: "בהמשך לפגישתי עם השרה בירושלים התקיים סיור חשוב וזהו צעד נוסף ומשמעותי להסדרת הכביש".
אופיר שיק סגנו של פלג היה אף הוא אופטימי מהביקור והוסיף כי "לא נחסוך שום מאמץ עד שהכביש המסוכן הזה ייכנס לתוכנית עבודה סדורה".