ביום חמישי שעבר נערכו חגיגות עשור למדרשה ולמכינה הקדם־צבאית בחנתון והנחת אבן פינה למדרשה המחודשת.
1 צפייה בגלריה
דקל לין. "השנה היתה מאוד משמעותית עבורי"
דקל לין. "השנה היתה מאוד משמעותית עבורי"
דקל לין. "השנה היתה מאוד משמעותית עבורי"
(צילום: נועם גייגר)
דקל לין, בן 27 מקיבוץ משמר העמק המתמודד עם שיתוק מוחין ונכה ב־100 אחוז, לקח חלק באירוע יחד עם עוד כ־400 בוגרים, חניכים, ידידים וחברים מישראל והעולם, שותפים לדרך ולחזון של מדרשת חנתון. אחרי שנה במכינה הוא לא נח לרגע ובימים אלו הוא כבר התחיל לימודי תואר ראשון באוניברסיטת חיפה בתוכנית 'חכמה', ובין לבין הוא גם פעיל חברתי.
"במכינה הרגשתי שמתייחסים אליי כשווה בין שווים עם המגבלה, כלומר מודעים לזה עם כל ההתייחסויות המיוחדות שצריך", מספר לין, "השנה הזו היתה מאוד משמעותית בשבילי. זה המקום הראשון שפגשתי חברים שחושבים פחות או יותר בצורה שאני חושב, עם חלקם יש לי קשרים עד היום. בלימודים בחנתון ספגתי את תחושת השליחות, שאפשר לשנות דברים בחברה הישראלית. היום אני יודע שאקטיביזם וקבוצה מגובשת יכולים לעשות דברים משמעותיים ביחד".
לין, בוגר מחזור ג' של המכינה, המשיך מסורת שנהוגה מהמחזור הראשון - שילוב חניכות וחניכים עם מוגבלות, כאשר עד כה למדו במכינה צעירים עם שיתוק מוחין, עם מוגבלות ראייה ושמיעה, על הספקטרום האוטיסטי ועוד, שלוקחים חלק בכלל הפעילויות - החל משיעורים בכיתה, דרך סדנאות ומד"סים ועד סדרת ניווט במדבר ובגליל. לין הוא גם ממקימי תוכנית 'שיבולים' להשתלבות צעירים עם מוגבלות במכינות, השייכת למועצת המכינות הקדם צבאיות.
"אנחנו מאמינים שבעולמנו הקטן יש מקום לכולם, ויוצרים יש במציאות שבה הרבה פעמים אין. המכינה היא קהילה תומכת ומחבקת שמאפשרת לכל אחת ואחד להיות מי שחלמו להיות. אנו מנסים לשקף את הפרופיל של החברה הישראלית בתוך קבוצת המכינה - כולם כאן. חניך במכינה יחיה במהלך השנה הזו עם אנשים שונים ממנו לחלוטין במכינה, בקהילת הקיבוץ, בהתנדבויות השונות ובחוויות שיעבור, ודרך חוויה זו יביאו בוגרי המכינה את השינוי המבורך אל צה"ל ואל החברה הישראלית", מוסיף גד ספקטור, מנהל המכינה הקדם-צבאית בחנתון.
קראו גם >>>
בעקבות תרומה נדיבה, בשנים הקרובות יוקם במכינת חנתון מבנה מיוחד לגרעין צבר (תוכנית ליהודים ולילדים להורים ישראלים המתגוררים בחו"ל המעוניינים לחזור לחיות בארץ ולשרת בצה"ל), מדרשה לבוגרי צבא, מרכז רוחני מעודכן ומתקדם, מגורים חדשים ועוד.
"אנחנו מאמינים שבגליל ייבחנו החברה הישראלית וחיבוריה, וברוח זו - נמשיך לייצר ולחזק בגליל התחדשות יהודית וציונית, יחסי יהודים-ערבים וערכים אקולוגיים. אנחנו מבינים שעתיד החברה שלנו תלוי לא רק בגבולות המדינה שלנו, אלא יותר מכך - בזהות החברה שתתעצב בתוך הגבולות הללו וביכולת שלנו לעצב תמונת עתיד משותפת לכולנו. זה עניין קיומי ובזה אנו עסוקים", מסכם הרב יואב אנדי, ראש המדרשה למנהיגות בחנתון, שהיה ממקימי המכינה בשנת 2012.