גאווה לעפולה: חברת האג-טק SupPlant, שהוקמה בשנת 2012 והייתה לחלוצת ההיי-טק הראשונה שהקימה את מרכז הפיתוח שלה בעפולה, רשמה בימים האחרונים הישג נפלא כאשר נכללה ברשימת 100 ההמצאות הגדולות של מגזין TIME הבינלאומי לשנת 2021.
1 צפייה בגלריה
חברת האג-טק SupPlant
חברת האג-טק SupPlant
חברת האג-טק SupPlant
(צילום: דוברות עיריית עפולה)
SupPlant (סופלנט) פיתחה מערכת המסייעת לחקלאים, לרבות חקלאים קטנים, לנהל את האופן שבו הם משקים את היבולים שלהם באמצעות טכנולוגיה המבוססת על סט חיישנים המנטרים את הצמח והקרקע ומעבירים את המידע באופן רציף למאגר המידע של החברה.
לסופלנט אלגוריתם בינה מלאכותית המחבר את המידע שנאסף מהחיישנים בקרקע וביבולים, יחד עם נתוני מזג אוויר נוכחיים ותחזית צפויה. לבסוף, מייצר האלגוריתם פקודות השקיה מדויקות ופשוטות לחקלאים.
בנוסף יכולה המערכת שפיתחו בסופלנט לעזור לחקלאים להתכונן ולהתמודד עם פגעי אקלים, לשפר מדדי איכות כמו רמות סוכר בפרי וללמוד את תגובת הצמח והפרי לשינויים בסביבה.
קראו גם >>>
החברה שגייסה עד כה 19 מיליון דולר פועלת כיום במדינות רבות ועד לסוף שנת 2022 מתכוונת סופלנט לשרת לפחות 2 מיליון חקלאים קטנים ברחבי אפריקה והודו. היא חרטה על דגלה לחזק את הפריפריה של מדינת ישראל ולכן החליטה להקים את משרדי החברה, לה כ-70 עובדים, במתחם 'הקאנטרי-קלאב' הסמוך למתחם C2 בעפולה המיועד לאכלס בין היתר חברות הזנק והיי-טק.