אלעד שלמה טל, חבר הקהילה הגאה בעפולה, יתמודד בבחירות הקרובות למועצת העיר ברשימת 'עפולה ציונית יהודית'. אם ייבחר למועצה הוא ידרוש להחזיק את תיק הגאווה ברשות ולפעול למען הקהילה.
2 צפייה בגלריה
אלעד שלמה טל. יפעל למען חינוך ורווחה
אלעד שלמה טל. יפעל למען חינוך ורווחה
אלעד שלמה טל. יפעל למען חינוך ורווחה
(צילום: פרטי)
טל, בן 28 תושב עפולה, סיים לאחרונה תואר ראשון במשפטים ובקרוב יתחיל התמחות כעורך דין.
הוא נולד וגדל בעיר ובשבוע שעבר הצטרף לפוליטיקה ויתמודד ברשימתו של המועמד לראשות העיר עו"ד דב הירש, 'עפולה ציונית יהודית'. נושאי החינוך והרווחה יקרים ללבו ואם ייבחר הוא יפעל להפנות אליהם יותר תקציבים. "אנחנו רוצים מערכת חינוך ומערכת רווחה טובים", הוא אומר, "עצוב לי לראות שהפנים של העיר הולכים רק לכיוון של בנייה, נדל"ן וגנים ציבוריים, אני לא חושב שזה הדבר הראשון שהתושבים צריכים".
טל הוא חבר הקהילה הגאה הראשון אי פעם בעפולה שמתמודד למועצת העיר והוא מתחייב לפעול למענה. "הקהילה הגאה עושה לא מעט בעפולה, היא חלק מגרעין אמנות וגרעין תרבות ומתנדבת למען הקשישים. אבל לא ממש נותנים לה את הכבוד או את המקום שהיא אמורה לקבל, כנראה בגלל שעפולה היא עיר מסורתית ובגלל שמדובר בקהילה גאה, יותר מצניעים את זה. צריך שאנשים יבינו מה הקהילה עושה, שהדברים לא סתם קורים פה ושהקהילה צריכה תקציבים כדי לעשות את הדברים האלה".

2 צפייה בגלריה
עו"ד דב הירש
עו"ד דב הירש
עו"ד דב הירש
(צילום: שרון צור)
קראו גם >>>

יש מקום לדעתך למצעד גאווה בעפולה?
"השנה היה אירוע גאווה בעפולה ואני חושב שיש מקום למצעד גאווה בעפולה וצריך להיות. אם אנחנו רוצים להתקדם ולהתפתח אנחנו צריכים לדעת לקבל את כולם בתוך העיר הזאת. אני חושב שיש אפילו מקום להקים מרכז גאה בתוך עפולה. עפולה היא בין הערים הבולטות בצפון שיש בה קהילה גאה יחסית מאוחדת ומגובשת. חוץ מאיתנו יש רק את חיפה עם קהילה כזו.
"אם במעלות תרשיחא, קרית שמונה וקרית ביאליק יכול להיות מי שמחזיק את התיק הגאה ויש בהן מרכז לקהילה הגאה, אין שום סיבה שגם בעפולה לא יהיה מרכז כזה. צריך מישהו שיחזיק את התיק של הקהילה הגאה בעיר. צריך לתת לה את המקום ולהכיר תודה על הדברים שהם עושים פה".