שבוע אחרי הבחירות הסוערות ביותר בבית שאן בשנים האחרונות, עוד פצצה פוליטית: ראש העיר ז'קי לוי, שלא נבחר לקדנציה נוספת, החליט לפרוש מהחיים הציבוריים.
2 צפייה בגלריה
ז'קי לוי. תם עידן בחייו
ז'קי לוי. תם עידן בחייו
ז'קי לוי. תם עידן בחייו
(צילום: שרון צור)

לוי בן ה־63 רצה להיבחר לפחות לעוד קדנציה אחת, אבל תושבי בית שאן החליטו להחליפו ובחרו בנועם ג'ומעה האלמוני. זה היה הפסד כואב ללוי, אפילו תבוסה לאחר שקיבל רק 35.7 אחוז מהמצביעים.
לוי נבחר לראשונה למועצת העיר בשנת 1989 ומאז הוא חי ונושם את הפוליטיקה הבית שאנית. הוא כיהן כראש העיר בשתי קדנציות: בין 2003 ל־2013 ובין 2018 ל־2024. בין השנים 2013 ל־2018 עבר לפוליטיקה הארצית ומונה בשנת 2015 לסגן שר הבינוי והשיכון. שבוע חלף מאז ליל הבחירות ולוי טוען כי הוא כבר נמצא במקום אחר. "אני במצב מצוין. אני כבר במקום אחר. הורדתי מסך", אמר, "אני כבר רץ בעניינים האישיים שלי. הבחירות מאחורי. אני בונה עכשיו חיים חדשים. אני בונה עכשיו את האימפריה האישית שלי. עד עכשיו הייתי בשירות הציבורי. מספיק. אני מתפטר ממועצת העיר. הציעו לי תפקידים גדולים, אבל אני לא חוזר יותר לעבוד משש בבוקר עד 11 בלילה".
על הסיבות מדוע הפסיד בבחירות לוי לא רוצה לפרט: "אין לי מה להסביר מה קרה בבחירות. אני מקבל את הכרעת התושבים. אותו ציבור שבחר בי לפני חמש שנים לא בחר בי עכשיו. זה בסדר כי זו הפוליטיקה. עשיתי בבית שאן דברים גדולים. חשבתי שצריך לסיים אותם, אבל התושבים חשבו אחרת. אני מבסוט כי זו הפעם הראשונה בחיי שאתחיל להתעסק בעצמי".

2 צפייה בגלריה
נועם ג'ומעה חוגג
נועם ג'ומעה חוגג
נועם ג'ומעה חוגג
(צילום: מטה תנועת מקומי)
קראו גם:

על הבחירה בנועם ג'ומעה הוסיף: "ניתקתי את עצמי מהפוליטיקה. אין לי שום כוונה להביע דעה. אני מאחל בהצלחה לכל מי שנשאר בפוליטיקה. אני ממשיך הלאה. לא אתמודד שוב לראשות העיר. אעשה לו חפיפה וגם הכנתי לו הכל. יהיה מעבר הכי מסודר שיש כמו שאף פעם לא היה בעיריית בית שאן. הוא יקבל ממני הדרכה וכל מה שירצה. אני מאחל לנועם בהצלחה".
בשלב הזה אין בכוונת לוי, איש ליכוד ותיק, להתנתק מהפוליטיקה הארצית. "יש עוד אנשים שאני מחויב להם בארצי. אמשיך לעזור להם", אמר.