בחירות 2023 במועצת המקומית כפר תבור צפויות להיות מעניינות מאוד לאור האתגרים הרבים איתם מתמודדת המושבה הוותיקה.
3 צפייה בגלריה
עופר אזרד
עופר אזרד
עופר אזרד
(צילום: פרטי)
ראש המועצה המכהן עודד הלפרין, שנבחר לראשונה בבחירות 2018, ינסה להיבחר לקדנציה שנייה ברציפות. הלפרין, אז בן 29, התמודד לפני שלוש וחצי שנים כשהוא זוכה לתמיכה מצד ראש המועצה יוסי דולה ז"ל, שכיהן בתפקיד 26 שנים והחליט לפרוש. תמיכתו של דולה סייעה רבות להלפרין להיבחר.
"אני מתמודד לקדנציה נוספת", הצהיר הלפרין וציין כי הפוליטיקה ביישוב עדיין מנומנמת וכי לא ידוע לו מי יתמודד מולו.
3 צפייה בגלריה
עודד הלפרין
עודד הלפרין
עודד הלפרין
(צילום: שרון צור)
ובכן, חבר המועצה אלי גבאי, האופוזיציונר היחיד, שהתמודד בבחירות 2018 ולא נבחר – יתמודד שוב. גבאי, גמלאי של שירות בתי הסוהר, הוא היום איש עסקים ובעלים של עסק ליבוא מזון.
"אתמודד שוב לראשות המועצה כי המנהיגות בכפר תבור כושלת – חברתית, מבחינת התמורה שהתושבים מקבלים על הארנונה הגבוהה שהם משלמים, תחושת הביטחון הנמוכה והצביון שמתמוסס", אמר גבאי, "ההנהגה הנוכחית הבטיחה לשמור על הצביון של המושבה ומה שקורה זה ההפך. מבחינת ניסיון הייתי בבחירות 2018 בשל, אך עכשיו אני גם בשל פוליטית. תושבים שפוגשים אותי אומרים לי שהם מתנצלים שלא בחרו בי".
3 צפייה בגלריה
אלי גבאי
אלי גבאי
אלי גבאי
(צילום: שרון צור)
קראו גם >>>
ההערכה היא כי יהיה לפחות עוד מתמודד אחד שירוץ לראשות. אחד השמות הוא עופר אזרד, שמכהן היום בתפקיד מנכ"ל עיריית טבריה. אזרד מאשר כי האופציה להיכנס לפוליטיקה של כפר תבור נמצאת על השולחן. "מצד אחד אני לא סוגר שום דלת, אני לא פוסל. מצד שני אני לא קופץ ישר לביצה, אני בתהליכי בדיקה עם עצמי ומשפחתי", אמר השבוע אזרד.
ומה הן התוכניות של שקד גולדמן? הבן של מיכה שכיהן כראש המועצה לפני דולה ז"ל, בין השנים 1978 עד 1992, הוא גם מועמד ראוי. גולדמן התמודד בשנת 2018 ולא נבחר, אך כיהן כחבר מועצה וישתף פעולה עם הלפרין. הוא פרש מהמועצה לאחר שהחל לעבוד באשכול רשויות כנרת עמקים. "לא אהיה חלק בבחירות הקרובות", הבהיר גולדמן.
דמות פוליטית משמעותית נוספת בכפר תבור היא סגן ראש המועצה אריאל בראון, שנחשב לאיש פולטי מוכשר מאוד. בראון משמש היום בתפקיד בכיר בבתי החולים של הדסה. על פי מקורביו הוא לא יתמודד בבחירות הבאות.