מערכת הבחירות במועצה האזורית הגליל התחתון בנובמבר 2023 צפויה להיות שונה מאוד מבחירות נובמבר 2018, שהיו מעניינות ולא צפויות לאור פרישתו של ראש המועצה מותי דותן, שכיהן בתפקיד כ־17 שנים ברציפות.
1 צפייה בגלריה
ראש המועצה גליל תחתון ניצן פלג
ראש המועצה גליל תחתון ניצן פלג
ראש המועצה גליל תחתון ניצן פלג
(צילום: נחום סגל)
חמישה מועמדים התמודדו אז על תפקיד ראש המועצה - אשר כהן מגבעת אבני, מושון גבאי משרונה, ניצן פלג משדמות דבורה, אריאל בוקר משדה אילן ובועז מועלם מארבל. פלג נבחר כשהצליח לגרוף 40.3 אחוז מקולות המצביעים.
המערכת הפוליטית בגליל התחתון לקראת בחירות 2023 עדיין מנומנמת ונכון ליוני 2022 רק ראש המועצה המכהן פלג מתמודד. הערכה היא כי יקום מתמודד מול פלג ואולי זה יהיה אשר כהן, שהתמודד מולו ב־2018.
"אני שוקל את דרכי הפוליטית. בגדול יש אי שביעות רצון מראש המועצה המכהן. השטח משווע לשינוי", אמר כהן, שעובד היום כמנהל פרויקטים בחברת בזק, "לאחרונה התגבשה קבוצה של תושבים שרוצה להניע מהלך. פנו אליי מזמן, אבל אני צריך לעשות את השיקולים האישיים שלי אם אני נכנס למערכה הזו שוב. אם יבשילו התנאים אערוך סקר עומק באזור חודש אוקטובר, כשנה לפני הבחירות, כדי לראות אם יש בכלל סיבה. הסקר יעזור לקבל החלטה. אם אזהה בצורה אמפירית שיש היתכנות למהלך כזה, אשקול אותו בחיוב".
ב־2018 התמודד גם אריאל בוקר, חקלאי שעוסק במערכות סולאריות, ולא מתכוון להתמודד שוב. "מיציתי. אני מכבד את החלטת התושבים", אמר השבוע בוקר, "יש לנו ראש מועצה שנבחר, הוא טוב וכולנו מנסים לעזור לו להצעיד את הגליל התחתון כמה שיותר קדימה".
קראו גם >>>
מושון גבאי, שהיום מנהל ועדות לתכנון ובנייה, התמודד פעמיים לראשות המועצה ולא נבחר. מה יעשה בבחירות 2023? האם יתמודד בפעם השלישית? גבאי: "אני לא מתעסק היום כלל בפוליטיקה, לא ארצית ולא מקומית".
ומה לגבי בועז מועלם? הוא נחרץ שהוא לא מתכוון להתמודד שוב. "אין לי תוכניות פוליטיות", הבהיר מועלם, היום איש עסקים, "אני לא רוצה, לא מתעניין ואין לי תשוקה לזה. אני סיימתי את החלק הפוליטי בחיי".
להערכתך כמה מתמודדים יתמודדו מול ניצן פלג?
מועלם: "עוד מוקדם לאנשים לצאת בהצהרות. אם יהיו עוד שני מועמדים זה ישרת את ראש המועצה כי הקולות של אלה שמתנגדים לראש המועצה יתפצלו. עדיף שיהיה רק מתמודד אחד מולו".
במי תתמוך?
"אם יתמודד מישהו שלדעתי הוא לא ראוי להיות ראש המועצה, אתמוך בניצן. אגב, ניצן בחור טוב. אם יהיה מתמודד לגיטימי, אשב בצד".