לראשונה בבית שאן יחלו פקחי איכות סביבה במערך הפיקוח והשיטור העירוני לבצע שורה של פעולות אכיפה על עבירות במגוון תחומים סביבתיים ובהן השלכת פסולת ביתית במרחב הציבורי, השלכת פסולת בניין, עבירות רעש, ונדליזם ועוד.
2 צפייה בגלריה
פסולת ביתית שהושלכה מחוץ לפחים
פסולת ביתית שהושלכה מחוץ לפחים
פסולת ביתית שהושלכה מחוץ לפחים
(צילום: דוברות עיריית בית שאן)

מהעירייה נמסר כי היא פרסמה באתר האינטרנט שלה את מדיניות האכיפה הסביבתית שמפרטת את הנהלים, הכללים וגובה הקנסות על העבירות השונות. מדיניות האכיפה נועדה ליצור אחידות ושוויוניות באכיפה וליצור וודאות אצל התושבים על מנת שיוכלו לכלכל את צעדיהם תוך שמירה על הוראות החוק.
מהעירייה נמסר כי במגביל לגיבוש מדיניות האכיפה פעלו בעירייה כדי להסיר חסמים בירוקרטיים שונים והכשירו צוות פקחים עירוניים שישמשו כפקחי איכות הסביבה במערך הפיקוח והשיטור העירוני. הפקחים יאכפו ויחלקו דו"חות בתחומים הבאים: פסולת ביתית שנזרקת בסמוך לפח ולא בתוכו או בשטחים ציבורים, פסולת בניין שמושלכת ברחבי העיר ולא באתר הטמנה, מפגעי רעש, וונדליזם, חוק העישון במקומות ציבורים, צריכת אלכוהול בגנים ובמרחבים ציבורים ובהמשך גם פיזור גזם בימים לא מורשים ועוד.
בעיריית בית שאן מציינים כי בשבועות הקרובים תבוצע פעילות הסברה לתושבים בהם יפורט תפקידם של פקחי איכות הסביבה. תחילה יחולקו דו"חות אזהרה בלבד לתושבי בית שאן שיפרו את החוק, על פי שיקול דעת המפקח. לתושבי חוץ או במקרים חמורים המהווים סכנה בריאותית\בטיחותית לא תינתן התראה. בעבירה חוזרת תינתן הודעת קנס ודרישה לסילוק המפגע.
סכומי הקנסות ינועו בין 250-4000 שקל ליחיד וכפול מכך לבתי עסק שיפרו את החוק.
עוד נמסר מהעירייה כי במקביל להגברת האכיפה פועלים בעירייה לתגבר את מערך המצלמות הפזורות ברחבי העיר, מצלמות אשר יאתרו אנשים שמבצעים מפגעים.

2 צפייה בגלריה
בניין עיריית בית שאן
בניין עיריית בית שאן
בניין עיריית בית שאן
(צילום: שרון צור)
קראו גם:

מנהל השיטור העירוני תימור שוחט: "לאחר שהסרנו את החסמים הבירוקרטיים והכשרנו צוות שיעסוק באכיפה סביבתית אנחנו 'מעלים הילוך' באכיפה בנושא במטרה אחת: לשפר את איכות החיים של תושבי בית שאן. לא עוד השלכת פסולת במקומות לא מורשים ולא עוד ונדליזם. בתקופה הראשונה נחלק התראות ונסביר לתושבים את פעילותינו. אני קורא לתושבי בית שאן לכבד את הפקחים והשוטרים ולהימנע מעבירה על החוק. ביחד נשמור על בית שאן נקיה".
מנכ"לית העירייה רינת זונשיין הוסיפה: "מערך האכיפה והשיטור העירוני המשולב נועד לשפר את איכות החיים, הביטחון האישי והמענה לתושבים. הם עשו עבודה מצוינת עד עכשיו, אבל הגיע הזמן לתת מענה לציבור בכל מה שקשור למרחב הציבורי והסביבה בה אנו חיים. תושבים פונים אלינו ומבקשים שנטפל בהשלכת פסולת ביתית ופסולת בניין כמו שנהוג בכל מקום. הסברה נכונה לצד אכיפה ושיתוף פעולה מצד התושבים יביאו אותנו למקום טוב יותר ואיכות חיים גבוהה יותר".