המבלים שהגיעו לפארק העירוני בעפולה לא יכלו להתעלם השבוע מהדוכן שהקים אלון כספי, תושב העיר בן 29, ובו קריאתו המרגשת לתרומת כליה שתציל את חייו. כספי שעבד בפינת החי בפארק ב-15 השנים האחרונות, התבשר לפני כשבועיים שהוא זקוק בדחיפות להשתלת כליה שתציל את חייו.
2 צפייה בגלריה
אלון כספי
אלון כספי
אלון כספי
(צילום: פרטי)

"דיברתי עם גולן וקנין ועם שלומי אלבז מנהל הפארק ופתחתי דוכן, הצבתי שולחן עם הפרסום והטפסים למילוי שאלון למי שרוצה לתרום, הרבה אנשים התעניינו ולקחו טפסים", סיפר כספי, "אני מקווה למצוא מהר תורם. פניתי גם לעמותת מתנת חיים בירושלים והם אמרו שהם יעזרו לי. אני גם משתף ברשתות החברתיות".
בגיל 6 חלה כספי בסרטן הדם, לאחר שעבר בהצלחה השתלת מח עצם הוא החלים לחלוטין, אך מסתבר כי הטיפולים הקשים שעבר של ההקרנות והכימותרפיה נתנו את אותותיהם וכתוצאה מכך נפגעו כליותיו.
את הבשורה הקשה ששתי כליותיו לא מתפקדות הוא קיבל לפני מספר חודשים לאחר בדיקת דם שעבר בבית החולים. "הייתי המום", הוא משחזר את הרגע הקשה, "בהתחלה רצו לאשפז אותי במיון ולהתחיל דיאליזה, אחרי שהתייעצתי עם רופאים שטיפלו בי בשניידר בפתח תקווה, הם אמרו לי לסרב, אבל הם גם הודיעו לי שיש לי חודשיים למצוא תורם כליה".
כספי שכבר החלים ממחלת הסרטן הוא אדם אופטימי ובטוח שהוא יצליח למצוא מהר תורם. "מיד אחרי שהודיעו לי, יצאתי בכל הכוח עם חברים שעוזרים לי. הם תרמו לי לוגו ששמתי בטפסים למילוי שאלונים לתרומות. אני לא חושש, אני אופטימי, אני מעדיף להיות חיובי ולא שלילי".
איך אתה מתנהל עכשיו?
"אסור לי להיות בשמש ואסור לי לעבוד פיזי. הייתי בפארק בפינת החי ועכשיו אני מושבת בבית. זה לא פשוט".

2 צפייה בגלריה
אלון כספי
אלון כספי
אלון כספי בדוכן שהקים בפארק
(צילום: פרטי)
קראו גם:

גולן וקנין, מנהל התפעול של הפארק העירוני והגן חי, שהוא גם חבר קרוב של אלון, הוסיף: "אלון הוא ילד שלא מוותר. הוא לוחם. כשהיה ילד קטן הוא סבל מבעיות רפואיות והתגבר עליהן. אני בטוח שהוא ינצח גם את המאבק הזה כי הוא בחור שמח וחזק מנטלית. גייסנו גם את הקונדיטורית המפורסמת אור שפיץ לקמפיין. יש לה אלפי עוקבים והיא העלתה סרטון עם אלון בו קראה להם לסייע לו למצוא תורם מתאים. כל עובדי הפארק נרתמו לקמפיין ומפיצים ברשתות החברתיות את הקריאה של אלון לתרומת כליה. ברגע שהוא ימצא תורם הוא יעבור את זה".
הקריטריונים לתרומה: על התורם להיות בריא, בעל סוג דם A או O; לפרטים: אירית, טל: 03-9376528.