ראש העיר הנבחר של בית שאן נועם ג'ומעה נכנס היום (שלישי) באופן רשמי לתפקיד ויחל את הקדנציה שלו, לאחר שקיבל אמון משמעותי מצד התושבים שהוא זה שיכול להצעיד את העיר לשנים טובות יותר בכל התחומים.
2 צפייה בגלריה
בניין עיריית בית שאן
בניין עיריית בית שאן
בניין עיריית בית שאן
(צילום: שרון צור)

הכניסה של ג'ומעה לתפקיד לא תהיה פשוטה וקלה שכן הוא מקבל עירייה במצב כלכלי קשה. על פי גורמים בעירייה הגירעון הנצבר והגרעון השוטף של העירייה מגיע לכעשרות מיליוני שקלים. מנגד, במשרד הפנים שבחנו לאחרונה את מצבה הכספי של העירייה יצפו מג'ומעה לצעדי התייעלות משמעותיים.
יש לציין כי בסוף שנת 2019 סיימה העירייה תכנית הבראה, לאחר ששנת 2018 הסתיימה באיזון תקציבי והחשב המלווה סיים את תפקידו.
לפיכך, על פי מקרים מהעבר וגם על פי חוק נראה כי אין מנוס מתוכנית הבראה ומינוי חשב מלווה לעירייה. המשמעות של תוכנית הבראה יכולה לכלול קיצוץ בהוצאות, פיטורי עובדים, עלייה בתשלום הארנונה ומיצוי גביית חובות. המשמעות של חשב מלווה היא שאף הוצאה לא נעשית ללא אישורו וחתימתו. מנגד, משרד הפנים מעניק לרשות מענקים והלוואות לכיסוי החובות.

2 צפייה בגלריה
נועם ג'ומעה חוגג
נועם ג'ומעה חוגג
נועם ג'ומעה
(צילום: מטה תנועת מקומי)

ג'ומעה התייחס לגירעון ואמר: "אני עובד על איסוף הנתונים הקיימים. יש לנו מספר תוכניות מקצועיות שאנחנו מתחילים לבנות, אבל קשה לי להתייחס לפני שאשב עם משרד הפנים ואסגור את הדברים".
מה אתה חושב על האפשרות שידרשו מהעירייה להיכנס לתוכנית הבראה?
"אם נתעלם מהעניין הזה, זה רק יעשה לבית שאן יותר רע. אנחנו נצטרך להתמודד עם זה ונתמודד עם הכלים הכי מקצועיים ונכונים שיש לבית שאן. הקמתי וניהלתי בעבר תוכנית של ליווי כלכלי ונראה לי שאדע לעשות את זה".

קראו גם:

ממשרד הפנים לא התקבלה תגובה. לכשתתקבל תתפרסם.