רחל (77) וחיים (82) בטיטו נשואים 58 שנה ועכשיו הם מדברים על החיים המשותפים בלי פילטרים.
2 צפייה בגלריה
רחל וחיים בטיטו
רחל וחיים בטיטו
רחל וחיים בטיטו
(צילום מתוך האלבום המשפחתי)

איך הכרתם?
רחל: "הכרנו בשנת 1964. בעלי הגיע לישראל כעולה חדש ממרוקו והתגייס לשירות הצבאי. לאחר שהשתחרר הוא בחר ללכת ללמוד בסמינר עלייה בפתח תקווה, למדנו באותה כיתה ושם הכרנו. התחתנו בשנת 1966, עברנו להתגורר בבית שאן ונולדו לנו חמישה ילדים. בעלי עבד שבע שנים בהוראה ואחר כך הלך לתחומים אחרים. אני המשכתי לעבוד כל השנים בהוראה בד בבד עם גידול הילדים".
מה הסוד לזוגיות טובה?
רחל: "הרבה ויתור. הליכה בדרך של האמת שמאמינים בה ושאיפה לחיים טובים".
חיים: הסוד הוא פשוט ביותר. אני פועל על פי תורת הקבלה שאומרת שצריך להכיר בגדולתה של האישה בבית ואת מעלותיה המיוחדות. היא עושה את הכל וצריך תמיד לתת לה כתף, לעזור לה, לפרגן ולהגיד תודה רבה על כל דבר ודבר. אם יש ויכוחים ומדי פעם ויש ויכוחים, צריך לדעת לנהל אותם בצורה מכובדת מבלי לפגוע ובלי להזכיר דברים מהעבר. לדוגמה, אנחנו לפעמים מתווכחים על הדחת כלים. אז לפעמים אני רץ לכיור כדי לנסות כמה שאפשר לעזור לה בלי שהיא תרגיש. ככה אנחנו חיים ברוך ה' תקופה בשלום. היא לא רק אשתי אלא גם חברה שלי".

2 צפייה בגלריה
רחל וחיים בטיטו ביום חתונתם
רחל וחיים בטיטו ביום חתונתם
רחל וחיים בטיטו ביום חתונתם
(צילום מתוך האלבום המשפחתי)

מה המתכון שלכם להסתדר יחד כל כך הרבה שנים?
רחל: "זה מורכב מדברים רבים. אין מתכון. כל אדם והאישיות שלו ועל פי אמונתו ואורח חייו שהוא מתווה. אנחנו שני אנשים שונים אבל אנחנו מסתדרים מצוין".
יש עדיין אהבה בגיל כזה?
רחל: "ועוד איך. בזמן שהילדים צעירים הזמן לא מפנה אותנו לאהבה, אבל כשמתבגרים ונשארים לבד, האהבה מתחזקת".
מה הדבר שאתם הכי אוהבים לעשות ביחד?
רחל: "יש לנו הרבה תחומי עניין משותפים. אנחנו קוראים הרבה ופותרים הרבה תשבצים. אנחנו יוצאים גם לראות סרטים ולמפגשי חברים".
קראו גם: