איתמר מטיאש הוא המנצח הגדול בבחירות לראשות המועצה האזורית עמק המעיינות כשזכה ברוב גדול של 71.5 אחוז מקולות הבוחרים ונבחר לעמוד בראשות המועצה בחמש השנים הקרובות.
1 צפייה בגלריה
איתמר מטיאש עם יורם קרין והסגנית שלו מיכל אקרמן
איתמר מטיאש עם יורם קרין והסגנית שלו מיכל אקרמן
איתמר מטיאש עם יורם קרין והסגנית שלו מיכל אקרמן
(צילום: איתי סבי)

"התחושות טובות מאוד, תושבי ותושבות העמק הביעו אמון מאוד גבוה בתהליך ובדרך שלנו", אמר השבוע לאחר ההישג הגדול, "תוצאה של כמעט 72 אחוז היא תוצאה שנותנת הרבה רוח גבית לעבודה. יש הרבה אתגרים, אבל יש רצון חזק להתחיל לעבוד. כבר מיום רביעי בבוקר אני נמצא בלשכה בתהליכי חפיפה ולמידה ומפגשים שעשיתי עם יורם קרין ראש המועצה היוצא, עם הגופים האזוריים ועם מנהלי האגפים במועצה ושותפים שונים".
מה שהביא את הניצחון המשמעותי בבחירות לדעתו של מטיאש היה עבודת השטח שעשה במהלך קמפיין הבחירות. "בכל יישוב ויישוב היה לנו צוות חשיבה שנפגשנו ושאלנו אותו מהם האתגרים והצרכים שלו. הצוותים האלה התחברו אלינו לתפיסת העבודה וככל שהתקדם הזמן הם הפכו להיות מטות פעילים שלנו שגם מכירים את היישוב לעומק וגם מכירים אותי טוב מאוד. זה גם עזר לנו להגיע נכון לתושבים".
מטיאש (46) נשוי ואב לחמישה, חבר קיבוץ טירת צבי, בעל תואר שני בניהול מערכות ארגונים ציבוריים ללא כוונות רווח ובוגר תוכניות מנהיגות של 'מעוז' ו'מסלול'. בעברו שימש כמנכ"ל עמותות שעסקו בעולם הטיפול והחינוך של נוער בסיכון. מטיאש סא"ל במיל', מג"ד לשעבר בגדוד חילוץ, היה מגויס שלושה חודשים בזמן המלחמה כמנהל לחימה של נפת העמקים בפיקוד העורף.
בשנים הקרובות מתכנן מטיאש להוציא לפועל את המצע אותו הציג בקמפיין הבחירות שיכלול חמישה נושאי ליבה מרכזיים. "אנחנו נעבוד בהתאם לתוכניות שהגדרנו. הנושא המרכזי הוא פיתוח כלכלי והגדלת מקורות הכנסה למועצה כדי לממש את הצרכים בעולם החינוך, חידוש החזון החינוכי, חיזוק הקהילות ומתן מענה ייחודי ומשמעותי לאוכלוסיית הגיל השלישי בעמק. בנוסף יש את תחום הביטחון שעומד בפני עצמו וקיבל משנה תוקף מאז אירועי ה-7 באוקטובר. אנחנו נפעל לחיזוק הביטחון ותחושת הביטחון בדגש על יישובי ההר, שסובלים עכשיו מאתגרי ביטחון משמעותיים. גם בעמק מכיוון ירדן יש הרבה אתגרים. הפגישה הראשונה שקיימתי בשטח, מאז שנבחרתי, הייתה במעלה גלבוע יחד עם ההנהלות של כל יישובי ההר. ישבנו ביחד, מיפינו את האתגרים מה נעשה עד כה ומה צריך לעשות קדימה".

קראו גם:

איך ייראה עמק המעיינות בעוד חמש שנים?
"עמק המעיינות כבר היום נראה מעולה. הוא עמק משגשג וצומח, יש פה ביקוש מטורף, מגיעות משפחות מכל הארץ וכמעט אי אפשר למצוא דירות להשכרה. אנחנו נחזק מאוד את המגמה הזאת. בסוף המטרה היא שכל התושבים ירגישו שייכים לעמק וחלק מסיפור משותף. יש לנו עוד עבודה לעשות בנושא הזה בחלק מהמקומות ובתוך זה נקיים מערכת קהילתית מאוד חזקה של סולידריות אזורית בשיתוף פעולה הדוק עם העיר בית שאן וחיבורים ומפגשים, והכל ברמת איכות חיים גבוהה מאוד".