חבר מועצת העיר עפולה איתי כהן (34) מסיעת 'הבית החברתי' נערך כבר לבחירות הבאות שהתקיימו בעוד שנתיים.
2 צפייה בגלריה
איתי כהן
איתי כהן
איתי כהן
(צילום: שרון צור)
כהן יתמודד שוב כשהפעם המטרה שלו היא לקבל יותר ממנדט אחד ולהיות סגן ראש העיר. "המטרה שלי שאחרי בחירות 2023 אני אהיה סגן ראש העיר", הוא מצהיר, "הגיע הזמן שיהיה לעפולה סגן ראש עיר צעיר שחי את השטח ומכיר את הצרכים העכשוויים של התושבים ואת הצרכים של העיר לאור התפתחותה המואצת".
למה אתה רוצה להיות סגן ראש העיר?
"הוכחתי שאני ראוי. אני עובד למען התושבים 24/7 בכל התחומים ובכל המגזרים. אני מחזיק בתיק הרווחה בעירייה, פניות הציבור, מוקד עירוני ויו"ר הוועדה לקידום מעמד הילד. ראש העיר סומך עליי ונותן לי לעבוד. הוא מבין שבאתי לשרת את הציבור מתוך שליחות ומחויבות".
אתה מן הסתם תתמוך בראש העיר אבי אלקבץ?
"חד משמעית כן".
יש טענה שראש העיר מנותק מהתושבים.
"אבי אלקבץ הוא ראש העיר שהכי מחובר לתושבים. לראיה, בשלוש השנים האחרונות נבנו בעיר 40 גני ילדים, שלושה בתי ספר יסודיים, מתקני ספורט, הזכאות לבגרות עלתה, הפארק העירוני מלא באירועים, רשת שחקים הכפילה את הפעילות שלה, נבנה פארק חדש בשכונת 'לב העמק', יוקם מעון שיקומי בעלות של 7 מיליון שקל והרשימה עוד ארוכה. מי שמנותק הוא מי שלא מחובר לעשייה העירונית".
2 צפייה בגלריה
ראש העיר עפולה אבי אלקבץ
ראש העיר עפולה אבי אלקבץ
ראש העיר עפולה אבי אלקבץ
(צילום: שרון צור)
קראו גם >>>
להערכתך, ראש העיר לשעבר יצחק מירון יתמודד שוב לראשות העיר?
"לא יודע. אני כן יודע שגם בבחירות הבאות אבי אלקבץ ייבחר לראשות העיר".
לדעתך יהיו כמה מועמדים לראשות העיר?
"מי שרוצה להתמודד על ראשות העיר צריך קודם כל להוכיח את עצמו בעשייה ציבורית בהתנדבות למען העיר והתושבים. התופעה הזו שחצי שנה לפני בחירות מישהו מכריז על מועמדותו לראשות העיר, כשמאחוריו אין שום עשייה למען התושבים, צריכה להיעלם מהעולם. עוד דבר שהייתי שמח שייעלם מעפולה הוא העסקנות הפוליטית הישנה".
בימים אלו מקדם כהן כמה נושאים ובראשם נושא הילדים האלרגיים. "אחרי הישיבה הראשונה של הוועדה למעמד הילד הוסקו מסקנות שהוגשו לראש העיר והוא נתן לי מיד אור ירוק ליישם אותן", הוא מפרט, "כך למשל בכל גני הילדים בעיר שבהם לומדים ילדים עם אלרגיה נתלים בימים אלה שלטים המציינים כי בגן לומד ילד עם אלרגיה ולפיכך חל איסור להיכנס לגן עם אותם המאכלים שהילד אלרגי אליהם. נוסף על כך אני פועל מול גורמי העירייה לתלות שלטים בכל גני המשחקים בעיר שיאסרו שימוש בסוגי אוכל במתקנים עצמם כדי לא לסכן ילד עם אלרגיה שמגיע למקום.
"בתוך כך, כבר השבוע חילקנו בגני ילדים ובתי ספר יסודיים צמידים עם הכיתוב 'גם לי יש חבר אלרגי' במטרה להעלות את המודעות לנושא. כמו כן בחטיבות הביניים והתיכונים חילקנו צמידים עם הכיתוב 'גם אני נגד חרמות, אלימות והטרדות מיניות' ו'גם אני נגד סמים ואלכוהול'".
לקראת הבחירות יעמיד כהן רשימה חדשה. "אין לי כרגע מועמדים חדשים לסיעה שלי, אבל מה שבטוח שהם יהיו צעירים שאכפת להם מהעיר ולא כאלה שרוצים להיבחר כדי לעשות פוליטיקה".