אחרי עיכוב של כמה שנים זה קורה: החשב הכללי פרסם מכרז לבינוי קריית ממשלה נפתית ובית משפט שלום בעיר עפולה בהיקף כולל של כ-13,000 מ"ר.
1 צפייה בגלריה
כך ייראה מתחם קריית הממשלה
כך ייראה מתחם קריית הממשלה
כך ייראה מתחם קריית הממשלה
(הדמיה: עיריית עפולה)

הפרויקט, שייבנה בסמוך לתחנת הרכבת בעפולה וייהנה מנגישות תחבורתית גבוהה, צפוי לרכז מספר משרדי ממשלה נפתיים ובית משפט שלום, וכן קידום המעבר ממבנים בשכירות למבנים בבעלות ובכך לחסוך בעלויות, בין היתר, על ידי ייעול משאבים במעבר לקריה ממשלתית אחודה. המבנים מתוכננים להיבנות בהיקף של כ-13,000 מ"ר, מתוכם כ-11,000 מ"ר לקריית הממשלה וכ-2,000 מ"ר לבית המשפט.
על פי התכנון, הפרויקט יבוצע בשיטת PFI למימון חלקי של התכנון, ההקמה והאחזקה ל-25 שנה של מתחם משרדים ממשלתיים ובית משפט, והוא יבנה תוך דגש על בנייה ירוקה ואיפוס פליטות, זאת כחלק ממדיניות שמוביל אגף החשב הכללי בנושא.
עבודות ההקמה של המתחם צפויות להתחיל במהלך שנת 2025 וימשכו כ-3 שנים, כשאכלוס המבנה ומעבר משרדי הממשלה צפוי להתרחש בשנת 2028.
ועדת המכרזים המיוחדת לתכנון ובינוי ממשלתי באגף החשב הכללי במשרד האוצר, בראשות סגן בכיר לחשב הכללי דן גונן, מובילה את הפרויקט. "הוא ייבנה בסטנדרטיים סביבתיים גבוהים ביותר וייהנה מנגישות תחבורתית גבוהה. במיוחד בתקופה זו, ישנה חשיבות רבה בהמשך קידום פרויקטים של תשתיות לאומיים בכל רחבי הארץ, אשר חיוניים להתאוששות וצמיחת המשק", אמר החשב הכללי יהלי רוטנברג.
מנהל בתי המשפט, השופט צחי עוזיאל: "מבנה בית המשפט יותאם לצרכים הנוכחיים והעתידיים, להתפתחות הטכנולוגיות ולגידול הצפוי באוכלוסייה. אנו רואים במבנה החדש שיוקם כאמצעי נוסף לשיפור השירות הניתן על ידי בתי המשפט לציבור, לבעלי הדין ולעורכי הדין; ובכלל זה לשיפור הנגישות, כולל לאנשים עם מוגבלויות".

קראו גם:

ראש העיר עפולה אבי אלקבץ הוסיף: "זוהי בשורה משמחת עבור תושבי עפולה. במשך שנים המיזם של קריית בממשלה היה תקוע בסבך בירוקרטי ולפני שלושה חודשים הצלחנו לפתור אותו בתיאום היועצים המשפטיים של משרד הפנים, משרד האוצר והעירייה. קריית משרדי הממשלה החדשה, בית משפט שלום חדש, מבנה ביטוח לאומי חדש ובהמשך גם היכל 'ארנה' לאירועי ספורט, תרבות ומוזיקה יהפכו את האזור למוקד תעסוקה, קבלת שירותים ופנאי איכותי עבור אלפים מתושבי עפולה מה שיהווה נדבך נוסף בהפיכת עפולה לעיר המרכזית והמובילה בצפון".