המועצה האזורית עמק יזרעאל היא הרשות המובילה בארץ - מתוך כלל העיריות, המועצות המקומיות והמועצות האזוריות - בסך ההספק של אנרגיות מתחדשות המותקן בשטח השיפוט שלה. המשמעות היא ששיעור ההספק המותקן של אנרגיות מתחדשות במועצה הוא הגבוה ביותר בארץ.
2 צפייה בגלריה
גג אולם הספורט במזרע עם מערכת סולארית
גג אולם הספורט במזרע עם מערכת סולארית
גג אולם הספורט במזרע עם מערכת סולארית
(צילום: דוברות המוא"ז עמק יזרעאל)
משרד האנרגיה והתשתיות השיק לאחרונה מדד חדש המציג את סך הפוטנציאל לייצור אנרגיה סולארית ברשויות המקומיות ואת שיעור מימוש פוטנציאל זה. למעשה המדד החדש מנגיש לראשונה מידע לציבור אודות שיעור ההספק המותקן של אנרגיות מתחדשות המיוצרות על גגות מבנים, ויהווה כלי עבודה יישומי לרשויות מקומיות שמעוניינות להגדיל את היקף האנרגיה המתחדשת בשטחן.
יצוין כי ראש המועצה אייל בצר זיהה לפני מספר שנים את הפוטנציאל הטמון במעבר לאנרגיה מתחדשת, מכל הסיבות הידועות, ולפיכך, דחף להפוך את המועצה למובילה בתחום אנרגיה ירוקה ולא מזהמת. התוצאה: על כל מבני המועצה הותקנו מערכות ליצור חשמל באמצעות אנרגיה סולארית.

2 צפייה בגלריה
ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר
ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר
ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר
(צילום: שרון צור)

מהמועצה האזורית עמק יזרעאל ציינו כי המועצה פועלת רבות לקידום מעבר לאנרגיה מתחדשת, כחלק מאינטרס עולמי ולאומי. "כדור הארץ מאותת לנו יום יום מה מצבו ואנו נדרשים לו בעולם וכאן בישראל, שטופת השמש", נמסר מהמועצה, "במועצה שלנו זה מתבקש, באמצעות חיבור למרחב הכפרי וכיסוי הגגות על ידי פאנלים סולאריים המספקים אנרגיה מתחדשת, אנו מספקים מענה סביבתי וחקלאי. המועצה גאה להוביל את המהפכה הסולארית וכבר השלימה את קירוי כל מבני הציבור בפנלים סולאריים ומייצרת את החשמל שלה בעצמה. נמשיך להוביל, לזהות ולמצות את מלוא הפוטנציאל של ייצור אנרגיה נקייה למען סביבה מקיימת וטובה יותר".

קראו גם:

בתוך כך, על פי המדד המועצה האזורית גולן נמצאת במקום השלישי והמועצה האזורית הגלבוע נמצאת במקום הרביעי - מבין כלל העיריות, המועצות המקומיות והמועצות האזוריות - בסך ההספק של אנרגיות מתחדשות המותקן בשטח השיפוט שלהן.
עוד חשוב לציין כי על פי המדד החדש של שמרד האנרגיה והתשתיות בית שאן מובילה השנה את העיריות והמועצות המקומיות מבחינת מימוש הפוטנציאל עם 40% מימוש.